Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 766
Toplam 16501653
En Fazla 25928
Ortalama 2711
Üye Sayýsý 1195
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 
SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ
Bu baþlýðýn ifâde ettiði derin anlamý daha iyi anlayabilmek için “sahâbî” kelimesinin terim olarak ne anlam ifade ettiðini çok kýsa açýklayýp, daha sonra sahâbe-i kiram’ýn Hz. Peygamber (s.a.s.)’e karþý gösterdikleri sevgiyi anlamaya çalýþalým.
24/03/2016
“Peygamberimiz (s.a.s.)’i müslüman olarak görüp, bu imanla yaþayýp müslüman olarak ölen kimselere sahâbî denir. Çoðulu ise, sahâbe veya ashâb adý verilir.” Peygamber (s.a.s.)’i görme ve O’nunla beraber olma süresi hakkýnda farklý görüþler olmakla birlikte genel kabul, “Peygamberimizi hayatýnda bir defa olsun görmek”, sahâbî olabilmek için yeterli görülmüþtür. Fakat Peygamberimizle uzun süre beraber olan, O’nun sohbetlerinde bulunan, O’nun rahle-i tedrisinden geçen, hatta vahyin nüzulüne þahid olan sahâbî ile hayatýnda bir defa gören kimsenin aralarýnda sahâbî olabilme noktasýnda hiçbir fark olmasa da, uzun bir süre Hz. Peygamber (s.a.s.)‘in yanýnda olan, sohbetinde bulunan kimse arasýnda Kur’an anlayýp yorumlama, Sünnet-i seniyyeye muttali olma noktasýnda mutlaka bir fark olacaktýr. Bütün bunlara raðmen Yüce Rabbimizin Kur’an’da kendilerini övdüðü, Peygamberimiz (s.a.s.)’in de kendilerinden övgüyle bahsettiði insanlar olabilme þerefine erme, ayrý bir üstünlük ve fazilet ölçüsü olmalýdýr. Onlar, Kur’an’a, Sünnet’e, dolaysýyla Ýslâm’ýn emirlerine ilk muhâtap olmuþ kutlu nesildir. Sahâbî olabilmek, o “kemâle” erebilmek bir ayrýcalýktýr.
 
Sâhâbî olabilme kemâline ermede:
 
- Allah Rasûlü (s.a.s.)’i görmek, O’nun mübârek sözlerini duymak vardýr;
 
- Vahyin teblið edildiði o mânevî havayý teneffüs etmek vardýr,
 
- Kur’an’ýn ve Sünnetin yeniden inþa ettiði “tevhide dayalý, ahlâkîliði esas alan sosyal adâletin hâkim olduðu” toplum içinde –saadet asrý- kardeþçe yaþamak vardýr.
 
- “Allah’a inandým deyip dosdoðru olmak” vardýr.
 
- “Allah’a (c.c.) ve Rasûlüllah (s.a.s.)’e, O’nun Allah’tan getirdiði her þeye inandým deyip, istikâmet üzere olmak vardýr.
 
- Allah’ý (c.c.) ta’zîm etmek, yarattýklarýna karþý þefkat göstermek vardýr.
 
- Allah (c.c.)  için sevmek ve Allah cc. için buðz etmek vardýr.
 
Yüce Rabbimiz sahâbe-i kiramýn bütün bu üstünlüklerini Kur’an-ý Kerim’de pek çok âyette tavsif etmiþtir. Bu üstün niteliklerden bazýlarý þöyledir:
 
- “…Gerçek mü’min, onlardýr.” (Enfâl,74)
 
- Takva sözüne tutunan ve buna da en lâyýk olan, onlardýr. (Fetih,26)
 
-  Doðru (sâdýk) olan, onlardýr. (Haþr,8)
 
-  Ýslâm’ý güzel yaþayan, “iþittik-itaat ettik” diyen, onlardýr. (Bakara, 285)
 
- Onlarýn bu itaat ve teslimiyetleri, Cenâb-ý Hak tarafýndan Peygamber (s.a.s.)’e “…sen onlarýn rükû ve secde üzere olduklarýný görürsün, bu halleri yüzlerinde belli olur” (Fetih, 29) âyetiyle haber verilmiþtir.
 
- Onlarýn niyetleri, hep Allah’ýn lütuf ve rýzasýný istemektir. (Fetih,29), (En’am,52), (Haþr,8)
 
- Onlar, iyilik etme yarýþýnda öndedirler.(Tevbe, 100)
 
- Mallarýyla canlarýyla savaþanlar onlardýr. (Tevbe,88, 111)
 
- “Allah onlardan râzý ve hoþnud olmuþtur.”(Tevbe, 100)
 
- Ebedi ve temelli kalacaklarý cennetler onlar için hazýrlanmýþtýr.(Tevbe, 100)
 
- Onlar, kurtuluþa ermiþlerdir. (Tevbe,88, 100,111)
 
Sahâbe-i kirâm’ýn en önemli özelliði, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in Allah’ýn Rasûlü/Allah’ýn elçisi / Peygamberi olduðunun farkýnda olmalarýdýr. Hz. Peygamber (s.a.s.) Allah’ýn (c.c.) hitabýna muhatap olmaktadýr. O yüce Rasûlün sözleri ve davranýþlarý Allah’ýn buyruðu istikametinde olduðuna dair bir inanç ve teslimiyet. Bu farkýndalýk sahâbe-i kiram’da o kadar zirvede idi ki, Peygamber Efendimiz (s.a.s.)’den sâdýr olan her söz ve davranýþý bu hassasiyet içinde izliyorlar, onlarý öðreniyorlar, ezberliyorlar ve hayatlarýnda yaþamaya gayret gösteriyorlardý. Ýþledikleri bir amel konusunda “ben bunu bizzat Rasûlüllah’tan duydum, O’nu yaptýðýný bizzat gördüm…” þeklinde ifade ediyorlardý. Onlarýn bu teslimiyeti;
 
- “O, kendiliðinden konuþmamaktadýr. Onun konuþmasý ancak, bildirilen bir vahy iledir.” (Necm, 3-4)
 
- “…Peygamber size ne verirse onu alýn, sizi neden menederse ondan geri durun” (Haþr,7)
 
“Ey inananlar! And olsun ki, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuþmayý umanlar ve Allah'ý çok anan kimseler için Rasûlullah (Allah'ýn Elçisi) en güzel örnektir.” (Ahzab,21)
 
Meâlindeki âyetlere teslimiyetten kaynaklanmaktaydý.
 
Abdullah bin Ömer (r.a.) Rasûlüllah (s.a.s.)’ýn sabah namazýný bir ay süreyle takip etmiþ ve hangi sureleri okuduðunu tespit ve nakletmiþtir.[1] Ayný þekilde bir günde nafile olarak kaç rekat kýldýðýný gözlemlemiþtir.[2]
 
Enes bin Mâlik (r.a.) Hz. Peygamber (s.a.s.)’in Ramazan bayramýnda yediði hurmalarý saymýþ olmalý ki, hurmalarýn tek sayýlý olduðunu söylemiþtir.[3]
 
Ebû Eyyub el- Ensâri ise, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kendisine gönderdiði yemeklerde O’nun parmaklarýnýn deðdiði yeri öðrenip o kýsýmlarý yemiþtir.[4]
 
Verdiðimiz bu örnekler, sahabe içinde, “Hz. Peygamber (s.a.s.)’den ne görüp duymuþlarsa birebir aynen uygulama gayreti ve inancý içinde olan sahâbeden bazýlarýna aittir. Bir de sahâbe arasýnda, yapýlan bir amelin neden ve niçini, yani illetini; bazen de Efendimiz (s.a.s.)’in kendi ictihadlarý mý yoksa taraf-ý ilâhiden gelen bir buyruk mu olduðunu sorarak onu tahkîkî bir þekilde öðrenip yaþamaya gayret eden sahâbiler vardý. Hz. Ömer (r.a.), Hz. Âiþe-i Sýddîke annemiz, Hz. Ali (r.a.), Muaz bin Cebel (r.a.), Ebû Musa el-Eþ’arî (r.a.), Abdullah bin Mesûd (r.a.) gibi bazý fakih sahâbîler bu anlayýþta olan sahabîlerdendi. Mesela mazereti olmadýðý halde Tebük savaþýna katýlmayan Hz. Peygamber (s.a.s.) bu þekilde kendilerinden birisi olan Ka’b bin Mâlik, affedildiklerine dair müjde verildiði zaman þöyle bir soru sormuþtu: “Ya Rasûlallah bu müjde senin katýndan mý yoksa Allah katýndan mý?” Hz. Peygamber (s.a.s.)’de: “Allah katýndandýr.” diye cevap vererek[5] onu mutmain etmiþti.
 
Hülâsa, “Ýslâm’ýn ilk nesli sahâbîleri, sonraki Müslüman nesillerden ayýran en belirgin özellikleri, inanç ve bilgilerini amele dönüþtürmekte son derece dikkatli ve tereddütsüz davranmalarýdýr.
 
Sahâbîlerin bu hassasiyetleri, asr-ý saadette yaþama þans ve bilincinin sorumluluðuna sahip çýkmýþ olmalarý, sünnet pratiði açýsýndan bütün ümmete örnek teþkil edecek bir kývam/olgunluk belgesidir. Zira onlar, dinlerini tartýþan deðil, anlayan ve yaþayan kimselerdi.”[6] Ýslâm’ý doðru anlama ve bihakkýn yaþama konusunda Efendimizin mübarek dilinde “yýldýz insanlar” olarak tavsif edilen sahabî idrak ve þuuru içinde olmak, o yolda gayret etmekle mümkün olacaktýr. Sahâbe, Vahyin nüzulüne þâhid olmuþ, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in tebliðinin ilk muhataplarý ve Ýslam’ý Rasûlüllah (s.a.s.)’den öðrenen, derin bir sevgi ve muhabbet içinde yaþayan ve sonraki nesillere intikal ettiren kutlu nesildir. Sevgili Peygamberimiz sahâbe-i kirâm’ý ümmetine “örnek alýnmasý gereken” kutlu ve hayýrlý bir nesil olarak göstermiþtir.
 
Her türlü salâtu selam, tahiyyâtü kiram Efendimiz (s.a.v)’e, âline ve O’nun kutlu ashâbý üzerine olsun.
 
Dipnot
 
[1]. Tirmizi,Salat,191; bkz. Uraler,A., Sünnete Baðlýlýk,s.158-159
 
[2]. Tirmizi,Salat,203; bkz. Uraler,A., a.g.e.,s.159
 
[3]. Buhârî, Iydeyn,4; bkz. Uraler,A., a.g.e.,s.159
 
[4]. Müslim, Eþribe,170-171; Tirmizi,Et’ime13; bkz. Uraler,A., a.g.e.,s.159
 
[5]. Buhari, Megazi, 79; Müslim, tevbe,53
 
[6]. Çakan, Ý.Lütfi.,Sahâbe Kývâmý. Ýstabul,2005,s.30, 133
 
Prof. Dr. Ali Çelik
 

Bu yazý 3087 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

12/02/2024 - 10:58 ÜMMET OLMAK

n

27/11/2023 - 09:29 ÝMAN VE SAMÝMÝYET

n

08/08/2022 - 10:21 ÝSLAM’IN ASLÝ KAYNAKLARINI DOÐRU ANLAMANIN YÖNTEMÝ ÜZERÝNE

n

04/10/2021 - 11:28 KÖTÜLÜKLERDEN ALIKOYAN NAMAZ HANGÝ NAMAZDIR?

n

24/05/2021 - 03:53 GERÇEK KIYMET ÖLÇÜSÜ:  SALÝH VE BAKÝ AMEL

n

05/04/2021 - 08:34 FELSEFENÝN ÇALDIÐI ÝNSANLAR

n

08/03/2021 - 11:02 TEVHÝDDEN HÝDAYETE  NEBEVÝ RÝSALET

n

12/01/2021 - 11:25 ÝÞTE TOPLUMUMUZUN HÂLÝ BU

n

06/10/2020 - 02:15 PEYGAMBER EFENDÝMÝZÝN HÝCRET YOLCULUÐU

n

06/10/2020 - 11:27 ÞEHÝTLER ÖLMEZ!

n

31/08/2020 - 04:09 SONUÇLARI ÝTÝBARIYLA ÝSTÝÐFAR VE TÖVBE / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

06/07/2020 - 09:49 GENÇLÝK NEREYE GÝDÝYOR? / Abdülhamit Kahraman

n

25/06/2020 - 10:51 ÞÝMDÝ TAM ZAMANI / Abdülhamit Kahraman

n

18/05/2020 - 12:33 CÂMÝLER KAPATILDI  CUMALAR KALDIRILDI AMA.. / Abdülhamit Kahraman

n

23/04/2020 - 04:29 RAMAZANDA HAYATIN VE ÖLÜMÜN MUHASEBESÝNÝ YAPMAK / Dr. Muhlis AKAR 

n

23/04/2020 - 02:47 ÞEHR-Ý RAMAZAN VE SORUMLULUK BÝLÝNCÝ / Prof. Dr. Ramazan ALTINTAÞ

n

06/04/2020 - 10:26 HER HÂLÝMÝZE ÞÜKREDEBÝLMEK / Dr. Lamia LEVENT ABUL

n

30/03/2020 - 10:30 KULLUÐUN EN GÜZEL KIVAMI: ÝHSAN / Prof. Dr. Safi ARPAGUÞ

n

16/12/2019 - 10:13 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) DÖNEMÝNDE ÝLÝM / Prof. Dr. Þakir GÖZÜTOK

n

30/08/2019 - 10:56 HARAMDAN HELALE HÝCRET ETMEK

n

29/08/2019 - 02:59 ZÝKÝR: KALPLERÝ DÝRÝLTEN ÝKSÝR

n

17/12/2018 - 01:05 ALLAH’A YÖNELÝÞ BÝLÝNCÝNÝ TAZELEME: TÖVBE

n

17/12/2018 - 12:56 MANEVÝ ARINMA: TÖVBE

n

19/11/2018 - 10:47 Ýnancý kuþanan gençler

n

19/11/2018 - 10:42 Hz. Peygamberi Gençlere Anlatabilmek

n

17/10/2018 - 03:38 Mescitlerde Namaz Kýlmak ve Takva Sahibi Ýmam Olmak

n

30/03/2018 - 12:31 DEÝZMÝ VE ATEÝZMÝ BESLEYEN ÖNEMLÝ BÝR FAKTÖR ÝBADETSÝZLÝ

n

29/03/2018 - 12:11 MÜSLÜMANLARIN ÝLK KIBLESÝ MESCÝD-Ý AKSA VE MÜBAREK ÞEHÝR KUDÜS

n

04/01/2018 - 10:52 NEFÝS ÝLE MÜCADELE CÝHAD-I EKBER

n

03/01/2018 - 11:14 DÝNÎ TEBLÝÐDE DÝL VE ÜSLUP NASIL OLMALIDIR?

n

14/11/2017 - 11:22 HZ. PEYGAMBER’Ý GÜNÜMÜZ ÝNSANINA DOÐRU ANLATMAK

n

02/10/2017 - 04:02 ÝNSAN ONURU VE ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:31 ASIL DÝN AÞIRI YORUM

n

02/10/2017 - 03:08 DÝN GÜVENLÝÐÝ BAÐLAMINDA DÝNÝN DOÐRU ANLAÞILMASI VE YORUMLANMASI

n

19/08/2017 - 09:04 Kurban ya da Baþýndan Serçe Geçen Bir Çocuktur  ÝSMAÝL

n

12/07/2017 - 10:42 ÝNSANLIÐA KARÞI EN BÜYÜK GÜNAH:  FÝTNE

n

13/06/2017 - 12:14 RAMAZAN MEKTEBÝ

n

13/06/2017 - 12:07 EMANET AHLAKI

n

13/06/2017 - 11:59 RAMAZAN MEDENÝYETÝ

n

19/04/2017 - 03:16 HZ. PEYGAMBER VE GÜVEN TOPLUMU: DARU'S-SELAM

n

28/03/2017 - 02:41 SANAL DÜNYA VE  DEÐÝÞEN MAHREMÝYET

n

17/02/2017 - 03:17 PARALEL DÝNLERÝ KÝMLER SEVER

n

17/02/2017 - 12:40 “HADÝS ÝLMÝ”NÝN ÝSLÂMÎ ÝLÝMLER ARASINDAKÝ YERÝ

n

13/02/2017 - 12:17 KALPLERÝNDE MARAZ BULUNANLAR: MÜNAFIKLAR

n

01/02/2017 - 11:12 TEFRÝKAYA DÜÞENLER GÝBÝ OLMAYIN

n

29/12/2016 - 10:25 BÝR GÜVEN ABÝDESÝ:  Muhammedü’l-Emin

n

19/12/2016 - 04:10 Fitne ve Fesadýn Baþka Bir Versiyonu: ÝFTÝRA VE SUÇLAMA

n

18/10/2016 - 11:53 Bir Mektep Olarak CAMÝ

n

26/09/2016 - 11:04 Peygambersiz Ýslam Söylemi

n

22/09/2016 - 12:08 VÝCDANIMIZIN "Selfie"SÝNÝ ÇEKEBÝLÝR MÝYÝZ ?

n

21/09/2016 - 02:57 Boþ Vakit mi Dediniz?

n

10/08/2016 - 01:00 RASULULLAH (S.A.S.) BÖYLE BUYURDU

n

10/08/2016 - 12:44 Narsisistik Kiþilik

n

14/06/2016 - 11:32 Ramazanda Gönülden Tevhidi Yaþamak

n

06/06/2016 - 02:55 Kur’an Ýkliminde Ýyiliklerle Dinamik Bir Hayat Ýnþasý

n

02/06/2016 - 04:44 Ramazan ve iYiLiK

n

02/05/2016 - 12:25 HZ. PEYGAMBER’ÝN MESAJINI DOÐRU ANLAMAK

n

08/04/2016 - 03:14 Yoðunlaþmýþ Ýbadet Mevsimi: “Üç Aylar”

n

24/03/2016 - 10:35 DUANIZ OLMASA

n

24/03/2016 - 10:31 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

01/02/2016 - 11:48 ZÂLÝME HAKKI SÖYLEMEK

n

19/01/2016 - 04:35 ZOR ZAMANDA Müslüman Olmak

n

18/01/2016 - 02:04 Huzurda Huþu ile Durmak

n

18/01/2016 - 01:22 Alný Secdeye Varan Simalar

n

14/12/2015 - 11:41 HZ. ALÝ (Ö: 40/660)’NÝN KUR’AN-I KERÝM ANLAYIÞI

n

01/12/2015 - 02:21 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

26/11/2015 - 02:10 Namaz: Divan-ý Ýlahîde Durup Tevhide Ermektir

n

19/11/2015 - 03:13 Kur’an ve Sünnet Perspektifinden Bilgi AHlAKI

n

19/11/2015 - 03:11 Ýlim, Marifet ve Hikmet Ýliþkisi

n

22/10/2015 - 12:39 Söz mü Sükût mu?

n

09/10/2015 - 02:23 Haccýn Evrensel Boyutu

n

07/09/2015 - 04:20   KURBAN

n

07/09/2015 - 04:14 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

06/07/2015 - 12:25 SADAKA-Ý FITIR

n

06/07/2015 - 12:23 TERAVÝH NAMAZI

n

23/06/2015 - 03:48 Þeytanýn Telkini VESVESE

n

19/06/2015 - 04:50 RAMAZAN

n

15/06/2015 - 06:11 Kardeþlik ve Dostluða Açýlan Pencere SELAM

n

15/06/2015 - 03:24 Vücutta Dolaþan Sinsi Düþman: Þeytan

n

12/06/2015 - 03:38 Ýnsanýn Temel Bir Zaafý

n

12/06/2015 - 03:07 Mültecilere Hicret Yurdu            ya da Muhacire Ensar Olmak

n

06/05/2015 - 02:27 DERÝN BÝR MUHALEFET

n

27/04/2015 - 12:31 Merhameti Kuþanmak

n

27/04/2015 - 12:30 Þiddet Karþýsýnda rahmet Peygamberi 

n

17/01/2015 - 04:13 HADÝSLERÝN DOÐRU ANLAÞILMASINDA VE YORUMLANMASINDA TAKÝP EDÝLECEK YÖNTEM

n

23/12/2014 - 04:13 Müslümanýn Varlýkla Ýmtihaný

n

23/12/2014 - 04:12 Ýslami Bakýþla Varlýk ve Servet Algýmýz

n

16/12/2014 - 02:50 SÜNNET VAHÝY ÝLÝÞKÝSÝ

n

27/10/2014 - 03:06 Sabýr-Sâbir

n

24/10/2014 - 04:08 Hz. Peygamber ve Genç Sahabiler

n

24/10/2014 - 03:59 Okunmasý Gerekenler (12)

n

24/10/2014 - 03:53 Ýslam’ýn Gençlik Tasavvuru

n

04/07/2014 - 03:29 BORÇ ve KARZ-I HASEN

n

30/06/2014 - 04:46 Ramazan Ýklimi ve Helal Kazanç Bilinci

n

09/06/2014 - 11:33 ATÂLETÝ TATÝL ZANNETMEK

n

05/05/2014 - 02:42 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.)’ÝN ADÂLET ANLAYIÞI

n

09/04/2014 - 02:07 BÝR YÖNETÝCÝ OLARAK RASULULLAH

n

21/03/2014 - 04:40 Allah’ýn Korumasýný Hak Etmenin Yolu: Sabah Namazý

n

10/02/2014 - 02:47 Deðerini Bilemediðimiz Ýki Eþsiz Nimet: Saðlýk ve Boþ Zaman

n

04/10/2013 - 05:02 “Hakikat”in Nihai Temsilcisi:  Hz. Muhammed (s.a.s.) 
 

Site Ýçi Arama

13 Cemâziye'l-Âhir 1446 |  14.12.2024

Bir Ayet

Bismillâhirrahmânirrahîm

Allah'tan baþka yalvarýp yakardýklarýna (taptýklarýna) sövmeyin; sonra onlar da haddi aþarak bilmeksizin Allah'a söverler.

Ýþte böyle, biz her ümmete yaptýklarýný süslü (çekici) gösterdik, sonra onlarýn son varýþlarý Rablerinedir.

O, yapmakta olduklarýný onlara haber verecektir.

( En-am Suresi - 108)

Bir Hadis

Resûlullah (s.a.v.) buyurdular ki:

Hz. Muâviye Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) “Kýyâmet günü insanlarýn en uzun boylusu müezzinlerdir.” buyurduðunu iþittim, dedi.

(Þerîf, Sahîh-i Müslim)

Bir Dua

Bismillahirrahmanirrahim

“Rabbim! Beni, annemi babamý, inanmýþ olarak evime girenleri, mü’min erkekleri ve mü’min kadýnlarý baðýþla, zalimleri ise daima helak et.”

(Nûh, Suresi - 28)

Hikmetli Söz

Ya Rabbi,

Ýmanýmýzý, imkanýmýzý,
ikramýmýzý ve infakýmýzý arttýr.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com