Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 4771
Toplam 16411007
En Fazla 25928
Ortalama 2706
Üye Sayýsý 1193
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 

 
AZAPLA MÜJDELEME
28/11/2011 - 11:10
 
Hüseyin K.Ece
Kur’an’da müjde (büþra) kelimesinin bütün bu olumlu, sevindirici, özendirici anlamlarýna raðmen onun münafýklar ve inkârcýlar hakkýnda kullanmasý ilginçtir. Müjde, hayýrlý, sevindirici, iç açýcý þeyler hakkýnda kullanýlýr. Azap ise hayýrsýz, iç yakýcý, üzücü ve nefret ettirici yüzüle bilinir. Buna raðman ikisinin bir araya gelmesi, Kur’an’ýn harika üslubundan bir örnektir

         Bu bir taraftan inkarcýlarýn ve münafýklarýn tavýrlarýnýn yanlýþ olduðuna iþaret, bir taraftan da “madem ki yaptýðýnýzýn yanlýþ olduðunu anlamýyorsunuz ve yanlýþýnýzda ýsrar ediyorsunuz, öyleyse müdeler olsun: hak ettiðiniz azap size ulaþacaktýr” gerçeðini dile getirmektedir.

 

1-                       Münafýklarýn azapla müjdelenmesi:

Kur’an, münafýklarý da, yani dinde ikili oynayan iki yüzlüleri de

müjdeliyor. Ama ne ile? Elbette ödül ile, güzellik ile veya iyi bir sonuçla deðil.

Tam tersine insanýn yüzünü buruþturan, iç dünyadaki hüznü dýþarý yansýtan bir piþmanlýkla.                 

“Ýman edip sonra hakikati inkâr eden ve tekrar iman edip yeniden hakikati inkâr eden ve sonra hakikati inkâr etmedeki inatlarýna boyun eðenlere gelince, Allah onlarý baðýþlamayacak ve hiçbir þekilde doðru yola eriþtirmeyecektir.

Böyle ikiyüzlülere kendilerini þiddetli bir azabýn beklediðini duyur.

Müminleri býrakýp hakikati inkâr edenleri dost edinenlere gelince, onlarla þeref kazanacaklarýný mý umuyorlar? Unutmayýn ki asýl þeref [yalnýz] Allah'a aittir.” (4 Nisa/137-139)

Buradaki ‘azapla müjdeyi’ uyarmak manasýnda anlamak mümkündür. Madem ki vahyi alaya alýyorsunuz, din iþinde ciddi deðilsiniz, madem müslümanlardan görünmenize raðmen onlarýn aleyhine olmak üzere düþmanlarýna yardým ediyorsunuz, öyleyse buyurun; cezanýz size kutlu olsun. Sevinçli haber yerine üzücü sonuç size aittir.

Öyleyse ikili oynamada, küfürde inat etmeyin. Aklýnýzý baþýnýza alýn, zira iþ sandýðýnýz gibi deðildir.

 

2- Kâfirlerin azapla müjdelenmesi

Yine Allah ve O’nun Rasûlü’nden, Büyük Hac gününde bütün insanlýða yapýlmýþ bir duyurudur ki, Allah kendine mahsus özellikleri baþkalarýna yakýþtýranlarla iliþiðini kesmiþtir; O’nun elçisi de öyle. Bundan böyle tevbe ederseniz, iþte bu sizin için daha hayýrlýdýr; fakat (bu davetten) yüz çevirirseniz, iyi bilin ki siz Allah’ý asla atlatamazsýnýz. Nitekim, inkâr ve ihanette ýsrar edenleri can yakýcý bir azapla müjdele.” (9 Tevbe/3)

O, Allah'ýn kendisine okunan âyetlerini iþitir de sonra büyüklük taslayarak sanki hiç onlarý duymamýþ gibi (küfründe) direnir. Ýþte onu acý bir azap ile müjdele! (45 Casiye/8)

Allah'ýn âyetlerini tanýmayan, peygamberleri haksýz yere öldüren ve insanlar arasýnda dengeli davranmayý öðütleyenlerin kanýna girenleri yürek yakan bir mahrumiyetle (azapla) müjdele!” (3 Âli Ýmran/21)

“Buradaki ‘müjdele’, imalý bir ifadedir. Bunun muhtemel bir açýlýmý da þöyle olabilir: Onlar kendilerini korumadýklarý için iliklerine iþleyen manevi bir hastalýða tutulmuþlardýr. Onlara Rablerinin kendilerini cehennem gibi bir yoðun bakým ünitesine alacaðýný müjdele. Bu bir müjdedir. Zira Allah onlardan vazgeçmemiþtir. Eðer vazgeçmiþ olsaydý, varlýklarýna son verir ve mutlak yokluða mahkûm ederdi.” (M. Ýslamoðlu, Meal, s: 108)

Aksine, inkârda direnenler (ilâhî vahyi) yalanlamakta  ýsrar ediyor, ama Allah içlerinde biriktirip gizlediklerini çok iyi biliyor.

Artýk onlara þiddetli bir azabý müjdele.” (Ýnþikak, 84/22-24)

 ‘Azabý müjdele’ þeklindeki nükteli üslûp, onlarýn vahyi hafife almalarýna karþý bir misillemedir. (M. Ýslamoðlu, Meal, s. 1238)

“Ancak iman edenler ve Allah rýzasýna uygun davrananlar hariç: Onlarý kesintisiz bir ödül bekliyor.” (84 Ýnþikak/25)

 

2-    Serveti yýðanlarýn azapla müjdelenmesi

Altýn ve gümüþü, bir anlamda dünyalýklarý habire biriktiren, bir

köþeye yýðan, artmasý için bütün bir ömrünü harcayan, ama bunlarý asla Allah (cc) yolunda infak etmeyenler de (harcamayanlar da) azabý müjdesini hak ederler. Zira böylelerinin dünya malýný fazla sevmeleri asýl problem deðildir. Asýl yanlýþ, malýn bir emanet olduðunu ve onun hesabýný verileceðinin unutulmasýdýr. Asýl hata, mala þahit olma anlayýþý yerine mala sahip olma saplantýsýnýn, hatta sapýklýðýnýn  geçmesidir.

Kur’an þöyle diyor:

Ey iman edenler! (Biliniz ki), hahamlardan ve rahiplerden birçoðu insanlarýn mallarýný haksýz yollardan yerler ve (insanlarý) Allah yolundan engellerler. Altýn ve gümüþü yýðýp da onlarý Allah yolunda harcamayanlar yok mu, iþte onlara elem verici bir azabý müjdele!” (9 Tevbe/34)

O servetin cehennem ateþinde kýzartýlýp onlarýn alýnlarýnýn, yanlarýnýn ve sýrtlarýnýn daðlanacaðý gün onlara: ‘Ýþte sýrf kendiniz için yýðdýðýnýz servetiniz! Haydi, þimdi görün bakalým yýðdðýnýz servetin gününü!’ denilecek.” (9 Tevbe/35)

 

          4- Allah yolundan alýkaymak isteyenlerin azapla müjdelenmesi

Ýbni Hiþâm’ýn Ýbni Ýshak’tan rivâyet ettiðine göre, Peygamberimizin tebliðinin etkisini azaltmak için çeþitli yollara baþvurulur ama baþarýlý olunamaz. Bunun üzerine, Mekkeli zengin müþriklerden Nadr b. Haris, ‘siz, aranýzda emin olarak bilinen birine ‘mecnun, sihirbâz’ diyerek ona olan ilgiyi azaltmaya çalýþýyorsunuz. Buna kimse inanmaz. Bakýn ben onunla nasýl baþ edeceðim’ demiþ. Bu adam bazen ticaret için Irak’a giderdi. O bu yolculuklarýnda acemlerin, Hire halkýnýn masallarýný ve onlarýn aralarýnda dolaþan rivâyetleri derlemeyi baþarýp geri döndü. (Ý. b. Ziyad el-Ferrâî, Meâni’l Kur’an, 2/326)

Sonra da onlarý Kur’an’ý dinlemeye gidenlerin yollarý üzerine oturur, onlara bu masal ve efsaneleri anlatýr, dikkatlerini anlattýðý þeylere çekerek onlarý uyutmaya ve Kur’an’a yönelmelerinin önüne geçmeye çalýþýrdý. 

         Bu masallarý Kureyþlilere anlatýrken þöyle dermiþ: “Muhammed size Âd kavminin, Semud kavminin hikâyelerini anlatýyor, ben ise size Rüstem’in, Ýsfendiyar’ýn öykülerini anlatýyorum. Ben O’ndan daha iyi bir hikâye anlatýcýyým. Benim anlattýklarým, Muhammed’in sizi davet ettiði þeyden daha hayýrlýdýr.”

Böylece kimileri onun bu anlattýklarýna kulak kabartýyor ve Kur’an dinlemeyi terkediyorlardý.

         Vakýdî’nin Kelbî ve Mukatil’den rivâyetine göre ayný adam, bir kimsenin Peygamberimizin etkisine girdiðini duyunca, satýn aldýðý þarkýcý  bir cariyeyi þöyle diyerek ona musallat ederdi: ‘ona yedir, içir ve þarkýlarýnla onu oyala ki baþka tarafa ilgisi kalmasýn’. (nak. Siyeru Ýbni Hiþam, 1/299-300. Esbab’ü Nüzûl, Ahmed el-Vahidî en-Nisabûrî, s: 259-260. Abdülfettah el-Kâdi, Esbabü’n Nüzûl, s: 305. Þ. Alûsî, Tefsir, 21/67. Zamahþerî, el-Keþþâf, 3/476. Ebu’s Suud, Tefsir, 4/282-283. Ýbni Kesir, Muh. Tefsir, 3/62) 

         Bazý rivâyetlerde bu âyetin Ýbni Hattal hakkýnda indiði söylenmektedir. Bu adam çirkin sözlerle þarký söyleyen, sövüp saymayý müzikle yapan, küfürbâz þarkýcý cariyeler satýn alýr, onlara þarký söyletirmiþ. (Þ. Alûsî, Tefsir, 21/67.  Elmalýlý, Hak Dini Kur’an Dili, 6/268)

         Tefsirci Mücahid, bu âyetin þarkýcý cariye –onlarý dinlemek üzere- alým-satýmýyla ilgili olarak indiði görüþündedir. (el-Vahidî en-Nisabûrî, Esbabü’n-Nüzûl, s: 259.

Bu sayýlanlarýn hepsinin de âyetin iniþ sebebi olmasý mümkündür.   Bir âyetin nüzül sebebini bilmek o âyeti daha iyi anlamamýza yarar ama, o âyetin tümüyle anlatýlan sebeple ilgili olduðu, baþka bir hüküm getirmediði söylenemez. Âyetin iniþ sebebi özel olsa bile bildirdiði gerçek, ortaya koyduðu hüküm, getirdiði ölçü geneldir.

“Ama insanlardan öyleleri de vardýr ki, bilgisizce (baþkalarýný) Allah yolundan saptýrmak ve onu alay konusu yapmak için boþ sözlere müþteri olurlar: iþte onlar onur kýrýcý bir terkedilmiþliðe mahkûm olacaklar.

Böyle birine âyetlerimiz okunduðu zaman da sanki onlarý iþitmemiþ, sanki kulaklarýnda bir aðýrlýk varmýþ gibi büyüklük taslayarak yüz çevirir. Ýþte böylesini, acý verecek bir azab ile müjdele.” (31 Lukman/7)

Burada son derece ilginç bir örnekle karþý karþýyayýz. Kur’an her devirde ve dalâlete düþmüþ her toplumda benzerlerini görebileceðimiz saptýrýcý bir tipi ve onun Kur’an’ýn davetine karþý kurduðu tuzaðý örnek veriyor. Nadr b. Haris’in faaliyetinin arkasýndaki zihniyete ve böylelerinin baþvuracaðý yöntemlere ve araçlara dikkat çekiyor. Zamanýn geçmesi ile böylelerinin kullanacaðý araçlar deðiþebilir, ancak kafa yapýlarý, hedefleri ve yöntemleri fazla deðiþmez.

Onlar, insanlarý boþ eðlencelerle, asýlsýz yalanlarla, sonu gelmez hayallerle oyalarlar, onlarýn Kur’an’dan yüz çevirmelerini saðlarlar. 

         Kur’an’ýn bu örneði böyleleri için bir tenkit, müslümanlar için de bir uyarýdýr.

 

Huseyin K. Ece  Zaandam/Hollanda


Bu Makale 5126 defa okunmuþtur

 

Yazdýr

YAZARIN DÝÐER YAZILARI

©

01/02/2019 - 14:41 KUR’AN’DA YOL (SEBÝL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 2

©

01/02/2019 - 14:36 KUR’AN’DA YOL (SEBÎL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 1

©

01/02/2019 - 14:26 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 2

©

01/02/2019 - 14:23 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 1

©

01/02/2019 - 14:18 “BEN NEFSÝMÝ TEMÝZE ÇIKARMAM”

©

01/02/2019 - 14:12 YOLUN EN DOÐRUSU YOLUN EN EÐRÝSÝ

©

20/04/2018 - 17:02 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 7

©

23/03/2018 - 15:10 KUR’AN’DA MÜJDE ve EÐÝTÝM ÝLÝÞKÝSÝ

©

19/02/2018 - 12:30 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 6

©

19/01/2018 - 10:43 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 5

©

25/12/2017 - 11:58 SELÂM OLARAK TAHÝYYE

©

20/11/2017 - 10:27 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 4

©

18/10/2017 - 10:33 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 3

©

21/09/2017 - 12:14 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 2

©

28/08/2017 - 09:17 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 1

©

24/06/2017 - 12:14 ÞEHÂDET ÝMAN ÝDDÝASIDIR AMA ÝSBATI GEREKÝR

©

23/05/2017 - 16:44 ORUÇ ÝMSAK (TUTMAK)TIR

©

29/03/2017 - 10:51 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 5

©

08/03/2017 - 16:07 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 4

©

04/02/2017 - 11:56 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 3

©

02/01/2017 - 10:23 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 2

©

05/12/2016 - 10:11 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 1

©

02/11/2016 - 10:38 KUR’AN’A GÖRE KUR’AN’IN TEMEL ÖZELLÝKLERÝ

©

01/10/2016 - 11:23 SÖZÜN EN GÜZELÝNE UYMAK ÝYÝ SONUCA GÖTÜRÜR

©

08/09/2016 - 09:05 ÝBRAHÝM’ÝN ve HÂCER’ÝN KURBANI

©

31/08/2016 - 10:15 ZALÝMLERE YANAÞMAK TEHLÝKELÝDÝR

©

15/07/2016 - 18:56 BÝRÝLERÝ YALAN SÖYLEMEYE DEVAM EDÝYOR

©

25/06/2016 - 09:34 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 5

©

18/06/2016 - 11:00 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 4

©

13/06/2016 - 10:16 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 3

©

06/06/2016 - 09:53 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 2

©

30/05/2016 - 12:45 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 1

©

05/05/2016 - 14:03 EN HAYIRLI TOPLULUK 3

©

11/04/2016 - 10:06 EN HAYIRLI TOPLULUK 2

©

14/03/2016 - 12:55 EN HAYIRLI TOPLULUK 1

©

16/02/2016 - 09:58 hz. ÂDEM’ÝN BABASI KÝM

©

26/01/2016 - 18:23 hz. EBU BEKR SÜNNÝ, hz. ALÝ de ÞÝȊ DEÐÝLDÝ

©

26/12/2015 - 15:13 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 10

©

23/11/2015 - 09:48 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 9

©

27/10/2015 - 16:44 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 8

©

28/08/2015 - 19:24 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 7

©

20/07/2015 - 18:04 ALLAHA’ YAKIN OLMA BÝLÝNCÝ

©

30/06/2015 - 16:39 KUR’AN’DA RAMAZAN

©

29/05/2015 - 11:31 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 6

©

23/04/2015 - 12:54 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 5

©

03/04/2015 - 18:21 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 4

©

09/03/2015 - 13:03 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 3

©

03/02/2015 - 14:43 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 2

©

30/12/2014 - 13:11 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 1

©

27/11/2014 - 17:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 5

©

19/11/2014 - 12:19 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 4

©

20/10/2014 - 15:53 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 3

©

27/08/2014 - 13:16 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 2

©

01/08/2014 - 11:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 1

©

04/07/2014 - 16:31 BESMELE; ÝMAN ve SAYGI ÝKRARIDIR

©

30/05/2014 - 18:48 ABDEST ALMAK PEYGAMBER’E KARDEÞ OLMAKTIR

©

11/04/2014 - 10:53 AÇLIK ve KORKU UYARISI

©

09/04/2014 - 11:21 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 4

©

03/04/2014 - 14:39 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 3

©

10/01/2014 - 11:15 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 2

©

24/12/2013 - 14:11 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 1

©

11/11/2013 - 15:39 BÜYÜK HÝCRETÝN BÜYÜK SONUÇLARI

©

09/10/2013 - 10:15 PEYGAMBER’E ÝTAAT ÞART MI

©

03/09/2013 - 12:27 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ 2

©

12/08/2013 - 08:51 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ-1

©

08/07/2013 - 11:36 ORUÇ ve ÖZGÜRLÜK BÝLÝNCÝ

©

17/06/2013 - 15:46 ÝMANIN KAZANIMLARI

©

21/05/2013 - 11:05 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 2

©

22/04/2013 - 10:26 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 1

©

19/03/2013 - 13:02 ALLAH’A HAKKIYLA SAYGI (Haþyetu’llah)

©

14/02/2013 - 13:37 ALÇAK DÜNYA (MI)

©

24/01/2013 - 14:11 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 2

©

27/12/2012 - 10:14 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 1

©

20/11/2012 - 10:13 ON MUHARREM’DE NE OLMUÞTU

©

19/10/2012 - 10:58 KURBAN: ALABÝLMEK ÝÇÝN VERMEKTÝR

©

25/09/2012 - 10:56 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 2

©

27/08/2012 - 15:54 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 1

©

23/07/2012 - 11:13 RAMAZAN ÝSLÂMIN SEMBOLLERÝNDENDÝR (Þeâiru’llah) 3

©

26/06/2012 - 15:23 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 2

©

30/05/2012 - 16:11 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 1

©

26/03/2012 - 13:05 MUVAHHÝDLERÝN ÖZELLÝKLERÝ

©

29/02/2012 - 13:29 ALLAH’I UNUTANLAR GÝBÝ OLMAYIN

©

26/01/2012 - 14:37 DÝNLEME AHLÂKI 4

©

28/12/2011 - 11:22 DÝNLEME AHLAKI 3

©

28/11/2011 - 11:10 AZAPLA MÜJDELEME

©

20/10/2011 - 17:42 KURBAN; NE KADAR VAZGEÇEBÝLÝRSEN

©

07/09/2011 - 14:36 DEDÝN KÝ…

©

05/08/2011 - 19:47 ORUÇ TAKVAYI GÜÇLENDÝRÝR

©

04/07/2011 - 14:35 DÝNLEME AHLAKI 2

©

03/06/2011 - 12:02 DÝNLEME AHLÂKI 1

©

09/05/2011 - 13:57 ALLAH’IN ÝPÝ (HABLU’LLAH)

©

18/04/2011 - 14:24 ALLAH’IN BOYASI (Sibðatu’llah)

©

07/03/2011 - 13:00 ALLAH’IN HAKKI (Hakku’llah)

©

14/02/2011 - 12:04 Boþ Ýþlere Müþteri Olmak

©

06/01/2011 - 10:38 ALLAH’IN KULLARI

©

22/11/2010 - 14:56 ALLAH’IN GÜNLERÝ

©

14/10/2010 - 18:51 HARAM KAZANÇ ÝFSAT EDER

©

26/07/2010 - 14:14 Orucu Yürek Ýle Tutmak

©

22/06/2010 - 12:39 Okunmasý Gereken Üç Kitap

©

18/05/2010 - 11:47 Ahirete Ýman : Hesap Verme Bilinci

©

28/04/2010 - 11:02 MÜSRÝF KÝMDÝR

©

22/03/2010 - 15:27 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (2)

©

22/02/2010 - 13:23 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (1)

©

30/12/2009 - 17:40 ÝSLÂMÎ KAYNAKLAR AÇISINDAN ÞÝÝR

©

23/11/2009 - 16:17 BAYRAMIN BAÐIÞLADIÐIN KADARDIR

©

19/10/2009 - 14:55 Vahiy Karþýsýnda Peygamber

©

24/07/2009 - 11:15 ORUÇ ve DENGE

©

25/06/2009 - 09:29 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 4

©

01/06/2009 - 14:57 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 3

©

28/04/2009 - 16:06 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 2

©

16/02/2009 - 23:26 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 1

©

05/01/2009 - 23:03 HÝCRET ÜZERÝNE DÝYALOÐ

©

22/12/2008 - 23:37 KUR’AN’DA KURBAN KAVRAMI (1)

©

17/11/2008 - 23:27 Ýnsaf ve Ahlak Adaletin Kaynaðýdýr

©

03/09/2008 - 22:03 ÝNSANIN GÖREVÝ -2

©

05/06/2008 - 23:35 ÝNSANIN GÖREVÝ -1-

©

18/03/2008 - 01:09 HAYATA DÖNÜÞEN ZÝKÝR
 
 

Site Ýçi Arama

19 Cemâziye'l-Evvel 1446 |  21.11.2024

Bir Ayet

Bismillahirrahmanirrahim

Gerçekten, Allah, kendisine þirk koþulmasýný baðýþlamaz.

Bunun dýþýnda kalaný ise, dilediðini baðýþlar.

Kim Allah'a þirk koþarsa, doðrusu büyük bir günahla iftira etmiþ olur.

( Nisa Suresi - 48)

Bir Hadis

“Sizin en hayýrlýlarýnýz, Kur’an’ý öðrenen ve öðretenlerinizdir.


“(Buharî, “Fedâilü’l-Kuran”, 21)

Bir Dua

“Allah’ým! Günahlarýmýn küçüðünü büyüðünü, öncesini sonunu, açýðýný ve gizlisini,
hepsini baðýþla.”

(Müslim, Salât, 216)

Hikmetli Söz

Birisine bir iyilik edip de karþýlýk olarak iyilik beklemek, bir gün diktiðin aðacý ertesi gün koparmaya benzer.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com