Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 10118
Toplam 16416354
En Fazla 25928
Ortalama 2707
Üye Sayýsý 1193
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 

 
ALLAH’IN KULLARI
06/01/2011 - 10:38
 
Hüseyin K.Ece

          a- Kul kelimesinin anlamý:

Bilindiði gibi ‘abd’ Arapça’da ‘kul’, ibadet ise ‘kulluk yapmak’ demektir.

Ýslâm inancýna göre insan kuldur, ve kulluk için yaratýlmýþtýr.

         ‘Abd’ sözlükte, hür olsun, köle olsun insan anlamýna gelir. (Ýbni Manzur, Lisanu’l-Arab, 10/8)

         ‘Abd’ kelimesinin kök fiili, itaat etmek, alçak gönüllülük (tevazu) göstermektir. Bir baþka ifade ile kiþinin bir kimseye/bir efendiye isyan etmeksizin  itaat etmesi ve boyun eðmesi, onun iyiliklerini bilmesi demektir.

Ýtaat eden kimse teþekkür borcunu ödemek üzere efendisine saygý gösterir, onu sever.

Ýslâm’dan önce efendilerine karþý bu þekilde olmasý gereken köleye ‘abd’ denirdi. Cahiliye insanlarý ayrýca putlarýna karþý böyle davranýr, onlarýn karþýsýnda kendilerini ‘köle-abd’ gibi düþünürlerdi.

Ýslâm, bu þekilde bir boyun eðmenin, kayýtsýz þartsýz itaatin ancak âlemlerin Rabbi olan Allah’a karþý yapýlabileceði gerçeðini getirdi. Çünkü bu bir kullukdur ve bu kulluk da ancak âlemlerin rabbine yapýlabilir. Ýnsan da zaten bunun için yaratýlmýþtýr.

‘Abd’ kelimesi Ýslâm düþüncesinde dört anlamda kullanýlmaktadýr.

 

1.  Köle anlamýnda.

Hukukî açýdan hür sayýlmayan kimseler. (2 Bekara /178, 221. 16 Nahl /75)

 

2.  Yaratýk anlamýnda.

Bütün yaratýklar Allah’ýn kuludur ve hepsi de ister istemez

Allah’a itaat ederler. (19 Meryem /93. 3 Âli Ýmran /83)  Ýnsanlardan ise bazýlarý bilerek  ve iradelerini kullanarak Rablerine kulluk yaparlar.

 

3.  Dünyalýklara, mala ve servete aþýrý baðlýlýk anlamýnda.

Kimi insanlar servete ve çýkara kutsallýk derecesinde önem verirler,

Allah’a yapmalarý gereken kulluðu unuturlar.

Peygamber (sav) diyor ki: “Altýna, gümüþe ve lükse abd-kul olan kahrolsun” (Ýbni Mace, Zühd/8, 4136. Tirmizí, Zühd/42, 2375)

 

4.  Allah’a kulluk yapmak anlamýnda.

Bu, bir övgü sýfatýdýr. Allah (cc) insana ‘abd-kul’ demektedir. Bunun

anlamý; insan Allah’a itaat etmek durumundadýr. Kulun bu itaatý bilinçli bir itaat olduðu için o diðer varlýklardan üstün olabiliyor.

Bu anlamda bütün insanlar Allah’ýn kuludur (yani hepsi de abdullah’týr), ya da herkes Allah’ýn seçkin kulu olmaya adaydýr.

Allah (cc) kullarýnýn ne halde olduklarýný ve ne yaptýklarýný görür. (3  Âli Ýmran/15, 20. 40 Mü’min/44)

O kullarýna karþý gerçekten merhametlidir. (2 Bakara/208. 3 Âli Ýmran/30)

O asla kullarýna zulmetmez. (40 Mü’min/31)

Hz. Muhammed (sav), Allah’ýn iman edenlere ‘müslüman ve Allah’ýn kullarý’ ismini verdiðini bildiriyor. (Tirmizî, Edep/78(2863))

Allah (cc) insanlarýn mevlâ’sý, yani kullarýn efendisi ve koruyucusudur. (3 Âli Ýmran/150.  2 Bekara/286. 22 Hacc/78).

Kur’an Hz. Ýsa (as), Hz. Eyyûb (as), Hz. Nûh (as) ve Yusuf (as) için de ‘kul’ sýfatýný kullanýyor. (19 Meryem/36. 38 Sad/30. 17 Ýsra/3. 12 Yusuf/24)

         Hz. Musa’nýn birlikte yolculuða çýktýklarý, halk arasýnda Hýzýr diye bilinen kimse için Kur’an ‘kullarýmýzdan bir kul’ sýfatýný kullanýyor. (18 Kehf/65)

         Þüphesiz ki Ýbrahim, Ýshak ve Yakup peygamberler de Allah’ýn basiretli ve takvasý kuvvetli kullarýndandýr. (38 Sad/45)

Hz. Muhammed (sav) kendisine ‘abdullah- Allah’ýn kulu’ denilmesinden hoþlanýr, dua ederken sürekli ‘Yarabbi senin kulun...’  kelimesini kullanýrdý. (mesela; Buharî, Deavât/2 (6306). Tirmizî, Deavât/15 (3393). Nesâî, Ýstiðfar/57 (5524))

Müslümanlar Þehâdet kelimesini söylerken önce Hz. Muhammed’in bir insan/kul, sonra da Allah’ýn elçisi olduðunu itiraf ederler.

 

b-Allah’ýn kullarý

       Bütün insanlar ve hatta yaratýklar, cinler ve melekler Allah’ýn kullarý olmasýna raðmen, Allah’ýn (cc) ayrýca bazýlarýný ‘kul, Allah’ýn kulu, kulumuz, kullarýmýz’ diye anmasý, bunun bir övgü sýfatý ve sýnýrlama olduðunu gösterir.

         Kur’an, Hz. Muhammed için ‘kul-abd/kulumuz’ sýfatýný kullanýyor. (2 Bakara/23. 8 Enfal/41. 17 Ýsra/1. 25 Furkan/1)

Buradaki vurgunun iki anlamý vardýr.

Birincisi ; Her þeyden önce Hz. Muhammed bir insandýr. Her ne kadar ‘mirac’a yükselse de, kendisine vahiy gelse de, bazý mucizelere sahip olsa da; bütün bunlar aþkýn olan, yüce Kudret sahibi Allah’ýn izniyle olmuþtur. Yoksa bir insanýn böyle bir þeyler yapmaya gücü yetmez.

Müslümana düþen de Hz. Muhammed’in ‘kul’; beþerî ve sýnýrlý olan kimliðini aþkýnlaþtýrmamak, onu insanüstü saymamaktýr.

Ýkincisi ; Hz. Muhammed’e görevi açýsýndan verilen deðer. Hem görevi yüce, hem kulluk açýsýndan en mükemmel örnek. Öyleyse övülmeyi, özellikle iþaret edilmeyi hak ediyor.

         Allah (cc) herkesi yeryüzünde ‘halife’ olarak yaratmýþtýr. (2 Bakara/30) Ancak insanlarýn hepsi de ‘halifesi’ rütbesini hak edemiyor. Bu sýfatý kazanmak biraz da kiþinin hayat anlayýþý veya hayatý hangi amaçla yaþadýðýna baðlýdýr.

         Bu demektir ki her insan ‘halife’ adayý olarak doðar. Allah (cc) her insana ‘halife’liðin özelliklerini kazanabilecek donanýmlarý ve imkanlarý verir. Ýnsanýn yapýsý (fýtratý) da buna müsaittir.

Ancak akil-balið olduktan sonra pek çoklarý ‘halifelik’ sýfatýný kazanmayý býrakýn, þeytanýn dostu olmayý tercih eder.

Kul/abd olmak da böyle bir þeydir. Þüphesiz herkes Allah’ýn kuludur. Daha doðrusu Allah’ýn kulu olarak yaratýlmýþlardýr. Herkes doðuþtan ‘kul’ makanýnda, Allah’ýn katýnda deðerli bir yerdedir.

Çünkü o insandýr, çünkü o eþref-i mahlukattýr, çünkü o en güzel biçimde yaratýlmýþtýr.

          Ýman eden kimse bir anlamda bütün kölelikleri, bütün yanlýþ kul ve kulluk anlayýþlarýný reddetmiþ, yaratýlýþa uygun ‘kulluk anlayýþýný’ itiraf etmiþ olur.

O, imanýyla der ki, « ben âlemlerin Rabbini ilâh olarak kabul ediyorum, ben O’nun kuluyum. Dolaysýyla mutlak itaati ve ibadeti (kulluðu) yalnýzca O’na yapacaðým. O benim sahibimdir. Ben O’na aitim, O’ndan geldim ve yine O’na döneceðim. »

Allah (cc) böyle iman eden ve bunun gereðini yapan mü’minleri övüyor. Onlarý rahmet, zafer ve cennetle müjdeliyor. Onlarýn seçilmiþ ‘Allah’ýn kullarý’ olduðunu haber veriyor. Makamlarýnýn yüce olduðunu bildiriyor.

“Ýyiler ise, kâfur katýlmýþ bir kadehten (cennet içeceði) içerler.

(Bu,) Allah'ýn has kullarýnýn içtikleri ve akýttýkça akýttýklarý bir pýnardýr.” (76 Ýnsan/5-6)

“O cennet, çok merhametli olan Allah'ýn, kullarýna gýyaben vadettiði Adn cennetleridir. Þüphesiz O'nun vadi yerini bulacaktýr. Orada boþ söz deðil, hoþ söz duyarlar. Ve orada, sabah-akþam kendilerine ait rýzýklarý vardýr.

Kullarýmýzdan, takva sahibi kimselere verdiðimiz cennet iþte budur.” (19 Meryem 61-63)

Bazý kullar dünyada iþledikleri suçlarýn cezasýný çekeceklerdir. Ancak Allah’ýn ihlaslý/samimi, takva sahibi ve itaatkâr kullar bundan muaftýr.

“Kuþkusuz siz acý azabý tadacaksýnýz. Çekeceðiniz ceza yapmakta olduðunuzdan baþka bir þeyin cezasý deðildir. (Bu azaptan) Ancak Allah'ýn halis kullarý istisna edilecek.” (37 Saffat/38-40)

“Andolsun ki, onlardan önce eski milletlerin çoðu dalalete düþtü. Kuþkusuz, biz onlara uyarýcýlar göndermiþtik. Uyarýlanlarýn akýbetinin ne olduðuna bir bak! Allah'ýn ihlaslý kullarý müstesna.” (37 Saffat/71-74. ayrýca bak: Saffat/127-128 ve 159-160)

         Allah (cc) kendisine hakkýyla saygý duyan kullarýný zaferle müjdeliyor.  (37 Saffat/171)

Ve Rahmanýn has kullarý...

Onlar bazýlarýnýn sandýðý gibi seçilmiþ bir ýrkýn veya soyun mensuplarý deðil; kendi takva ve saygýlarý ile Allah’ýn sevgisini kazanmýþ ve ödülü hak etmiþ inananlardýr.

« Rahman’ýn has kullarý olan kimseler, yeryüzünde vakarlý bir tevazu ile yürürler ve cahillerle muhatap olduklarýnda « Selâm » der ve geçerler.

Yine onlar, gecelerini Rablerinin huzurunda secdeye vararak ve kýyama durarak geçirirler. » (25 Furkan/63-64)

Allah’ýn kullarý; bunu Allah’ýn has kullarý diye anlamak mümkün olduðu gibi, yani sadece O’na kulluk yapanlar, baþka hiç bir þeye asla kulluk yapmayanlar þeklinde de anlamak mümkün. Çünkü Allah’a kulluk yapmayanlar mutlaka baþka þeylere kulluk yaparlar.

Allah’a kul olmayý kendilerine yakýþtýramayanlar, kul olmak için pek çok þey bulurlar.

Allah (cc) bütün kullarýna çok yakýndýr, ama kendine yakýn olmak isteyenlere daha yakýndýr.

“Kullarým sana, beni sorduðunda (söyle onlara): Ben çok yakýným. Bana dua ettiði vakit dua edenin dileðine karþýlýk veririm. O halde (kullarým da) benim davetime uysunlar ve bana inansýnlar ki doðru yolu bulalar.” (2 Bakara/186)

         Gün gelecek iyi kullar yeryüzüne varis olacak. Ýnsanlarýn takva önderi olacak, hak ve hakikatin þahitliðini yapacaklar. (21 Enbiya/105-106)

         Ýþte en büyük mükâfat; Allah’ýn verdiklerinden tatmin olmak, razý olmak, razý olunmak ve seçkin kullar arasýna katýlmak...

Zira seçkin kullar Rablerinin katýnda özel bir makamda aðýrlanýrlar, özel ödüllerle taltif edilirler. (89 Fecr/27-29)

         Bu seçkin kullar ayný zamanda Allah’ýn dostlarýdýr (velisidir). Onlara korku olmayacak, onlar karþýlaþtýklarý sonuçtan üzülmeyeceklerdir. (10 Yunus/62)

         Her insan ‘kul’ adayý olarak doðsa da, sonradan sadece iman edip imanýn gereðini yapan takva sahipleri bu sýfatý koruyor.

Böylece “Rahman’ýn has kullarý”nýn arasýna katýlabiliyor.

 

Hüseyin K. Ece

14.2.2009 Zaandam


Bu Makale 5139 defa okunmuþtur

 

Yazdýr

YAZARIN DÝÐER YAZILARI

©

01/02/2019 - 14:41 KUR’AN’DA YOL (SEBÝL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 2

©

01/02/2019 - 14:36 KUR’AN’DA YOL (SEBÎL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 1

©

01/02/2019 - 14:26 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 2

©

01/02/2019 - 14:23 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 1

©

01/02/2019 - 14:18 “BEN NEFSÝMÝ TEMÝZE ÇIKARMAM”

©

01/02/2019 - 14:12 YOLUN EN DOÐRUSU YOLUN EN EÐRÝSÝ

©

20/04/2018 - 17:02 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 7

©

23/03/2018 - 15:10 KUR’AN’DA MÜJDE ve EÐÝTÝM ÝLÝÞKÝSÝ

©

19/02/2018 - 12:30 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 6

©

19/01/2018 - 10:43 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 5

©

25/12/2017 - 11:58 SELÂM OLARAK TAHÝYYE

©

20/11/2017 - 10:27 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 4

©

18/10/2017 - 10:33 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 3

©

21/09/2017 - 12:14 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 2

©

28/08/2017 - 09:17 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 1

©

24/06/2017 - 12:14 ÞEHÂDET ÝMAN ÝDDÝASIDIR AMA ÝSBATI GEREKÝR

©

23/05/2017 - 16:44 ORUÇ ÝMSAK (TUTMAK)TIR

©

29/03/2017 - 10:51 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 5

©

08/03/2017 - 16:07 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 4

©

04/02/2017 - 11:56 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 3

©

02/01/2017 - 10:23 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 2

©

05/12/2016 - 10:11 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 1

©

02/11/2016 - 10:38 KUR’AN’A GÖRE KUR’AN’IN TEMEL ÖZELLÝKLERÝ

©

01/10/2016 - 11:23 SÖZÜN EN GÜZELÝNE UYMAK ÝYÝ SONUCA GÖTÜRÜR

©

08/09/2016 - 09:05 ÝBRAHÝM’ÝN ve HÂCER’ÝN KURBANI

©

31/08/2016 - 10:15 ZALÝMLERE YANAÞMAK TEHLÝKELÝDÝR

©

15/07/2016 - 18:56 BÝRÝLERÝ YALAN SÖYLEMEYE DEVAM EDÝYOR

©

25/06/2016 - 09:34 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 5

©

18/06/2016 - 11:00 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 4

©

13/06/2016 - 10:16 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 3

©

06/06/2016 - 09:53 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 2

©

30/05/2016 - 12:45 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 1

©

05/05/2016 - 14:03 EN HAYIRLI TOPLULUK 3

©

11/04/2016 - 10:06 EN HAYIRLI TOPLULUK 2

©

14/03/2016 - 12:55 EN HAYIRLI TOPLULUK 1

©

16/02/2016 - 09:58 hz. ÂDEM’ÝN BABASI KÝM

©

26/01/2016 - 18:23 hz. EBU BEKR SÜNNÝ, hz. ALÝ de ÞÝȊ DEÐÝLDÝ

©

26/12/2015 - 15:13 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 10

©

23/11/2015 - 09:48 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 9

©

27/10/2015 - 16:44 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 8

©

28/08/2015 - 19:24 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 7

©

20/07/2015 - 18:04 ALLAHA’ YAKIN OLMA BÝLÝNCÝ

©

30/06/2015 - 16:39 KUR’AN’DA RAMAZAN

©

29/05/2015 - 11:31 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 6

©

23/04/2015 - 12:54 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 5

©

03/04/2015 - 18:21 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 4

©

09/03/2015 - 13:03 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 3

©

03/02/2015 - 14:43 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 2

©

30/12/2014 - 13:11 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 1

©

27/11/2014 - 17:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 5

©

19/11/2014 - 12:19 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 4

©

20/10/2014 - 15:53 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 3

©

27/08/2014 - 13:16 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 2

©

01/08/2014 - 11:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 1

©

04/07/2014 - 16:31 BESMELE; ÝMAN ve SAYGI ÝKRARIDIR

©

30/05/2014 - 18:48 ABDEST ALMAK PEYGAMBER’E KARDEÞ OLMAKTIR

©

11/04/2014 - 10:53 AÇLIK ve KORKU UYARISI

©

09/04/2014 - 11:21 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 4

©

03/04/2014 - 14:39 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 3

©

10/01/2014 - 11:15 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 2

©

24/12/2013 - 14:11 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 1

©

11/11/2013 - 15:39 BÜYÜK HÝCRETÝN BÜYÜK SONUÇLARI

©

09/10/2013 - 10:15 PEYGAMBER’E ÝTAAT ÞART MI

©

03/09/2013 - 12:27 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ 2

©

12/08/2013 - 08:51 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ-1

©

08/07/2013 - 11:36 ORUÇ ve ÖZGÜRLÜK BÝLÝNCÝ

©

17/06/2013 - 15:46 ÝMANIN KAZANIMLARI

©

21/05/2013 - 11:05 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 2

©

22/04/2013 - 10:26 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 1

©

19/03/2013 - 13:02 ALLAH’A HAKKIYLA SAYGI (Haþyetu’llah)

©

14/02/2013 - 13:37 ALÇAK DÜNYA (MI)

©

24/01/2013 - 14:11 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 2

©

27/12/2012 - 10:14 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 1

©

20/11/2012 - 10:13 ON MUHARREM’DE NE OLMUÞTU

©

19/10/2012 - 10:58 KURBAN: ALABÝLMEK ÝÇÝN VERMEKTÝR

©

25/09/2012 - 10:56 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 2

©

27/08/2012 - 15:54 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 1

©

23/07/2012 - 11:13 RAMAZAN ÝSLÂMIN SEMBOLLERÝNDENDÝR (Þeâiru’llah) 3

©

26/06/2012 - 15:23 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 2

©

30/05/2012 - 16:11 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 1

©

26/03/2012 - 13:05 MUVAHHÝDLERÝN ÖZELLÝKLERÝ

©

29/02/2012 - 13:29 ALLAH’I UNUTANLAR GÝBÝ OLMAYIN

©

26/01/2012 - 14:37 DÝNLEME AHLÂKI 4

©

28/12/2011 - 11:22 DÝNLEME AHLAKI 3

©

28/11/2011 - 11:10 AZAPLA MÜJDELEME

©

20/10/2011 - 17:42 KURBAN; NE KADAR VAZGEÇEBÝLÝRSEN

©

07/09/2011 - 14:36 DEDÝN KÝ…

©

05/08/2011 - 19:47 ORUÇ TAKVAYI GÜÇLENDÝRÝR

©

04/07/2011 - 14:35 DÝNLEME AHLAKI 2

©

03/06/2011 - 12:02 DÝNLEME AHLÂKI 1

©

09/05/2011 - 13:57 ALLAH’IN ÝPÝ (HABLU’LLAH)

©

18/04/2011 - 14:24 ALLAH’IN BOYASI (Sibðatu’llah)

©

07/03/2011 - 13:00 ALLAH’IN HAKKI (Hakku’llah)

©

14/02/2011 - 12:04 Boþ Ýþlere Müþteri Olmak

©

06/01/2011 - 10:38 ALLAH’IN KULLARI

©

22/11/2010 - 14:56 ALLAH’IN GÜNLERÝ

©

14/10/2010 - 18:51 HARAM KAZANÇ ÝFSAT EDER

©

26/07/2010 - 14:14 Orucu Yürek Ýle Tutmak

©

22/06/2010 - 12:39 Okunmasý Gereken Üç Kitap

©

18/05/2010 - 11:47 Ahirete Ýman : Hesap Verme Bilinci

©

28/04/2010 - 11:02 MÜSRÝF KÝMDÝR

©

22/03/2010 - 15:27 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (2)

©

22/02/2010 - 13:23 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (1)

©

30/12/2009 - 17:40 ÝSLÂMÎ KAYNAKLAR AÇISINDAN ÞÝÝR

©

23/11/2009 - 16:17 BAYRAMIN BAÐIÞLADIÐIN KADARDIR

©

19/10/2009 - 14:55 Vahiy Karþýsýnda Peygamber

©

24/07/2009 - 11:15 ORUÇ ve DENGE

©

25/06/2009 - 09:29 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 4

©

01/06/2009 - 14:57 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 3

©

28/04/2009 - 16:06 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 2

©

16/02/2009 - 23:26 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 1

©

05/01/2009 - 23:03 HÝCRET ÜZERÝNE DÝYALOÐ

©

22/12/2008 - 23:37 KUR’AN’DA KURBAN KAVRAMI (1)

©

17/11/2008 - 23:27 Ýnsaf ve Ahlak Adaletin Kaynaðýdýr

©

03/09/2008 - 22:03 ÝNSANIN GÖREVÝ -2

©

05/06/2008 - 23:35 ÝNSANIN GÖREVÝ -1-

©

18/03/2008 - 01:09 HAYATA DÖNÜÞEN ZÝKÝR
 
 

Site Ýçi Arama

19 Cemâziye'l-Evvel 1446 |  21.11.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

Zinaya yaklaþmayýn. Çünkü o, son derece çirkin bir iþtir ve çok kötü bir yoldur.




( Ýsra Suresi - 32)

Bir Hadis

Hz. Aiþe (r.a.) anlatýyor:

“Resulullah s.a.v. vefat edinceye kadar Ramazan’ýn son on gününde itikafa girer ve derdi ki:
«Kadir gecesini Ramazan’ýn son on gününde arayýn.»
Resulullah s.a.v.’den sonra, zevceleri de itikafa girdiler.”


Buhârî, Fadlu Leyletü'l-Kadr 3, Ýtikâf 1,14; Müslim, Ýtikaf 5, (1172); Muvatta, Ýtikaf 7, (1, 316); Tirmizî, Savm 71, (790); Nesâî, Mesâcid 18, (2, 44); Ebu Dâvud, Sýyâm 77, (2462, 2464); Ýbnu Mâce,

Bir Dua

“Allah’ým! Sen yardým istenilensin, dualar ancak sana ulaþýr, dualarý sen kabul edersin, güç ve kuvvet ancak Allah ile birlikte vardýr.”


(Tirmizî, Deavât, 94)

Hikmetli Söz

Hayýrda ve hak edene harcamada israf olmadýðý gibi, israfta da hayýr yoktur.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com