Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 7477
Toplam 16413713
En Fazla 25928
Ortalama 2707
Üye Sayýsý 1193
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 

ÝSLAM'IN ÝSTEDÝÐÝ DÜZEYE ULAÞMAK

“Ýçinizden iyi ve yararlý olana davet eden, doðru olaný emreden, eðri ve yanlýþtan alýkoyan bir topluluk olsun; nihai kurtuluþa eriþecek kimseler iþte bunlardýr.” (1)
21/09/2016
Kur’an, kendini insana en doðru olaný gösteren, onu aydýn­latan bir kitap olarak tanýtýr. (2) Allah, Kur’an'ý insanlýða hediye etmiþ, Resulünü Hak ve hidayetle göndermiþtir. (3) Bundan mak­sat, insanlarýn, Kur’an'ýn ve Peygamber (as)'in istediði seviyeye ulaþmalarýný saðlamaktýr.
 
Kur’an, yirmi üç yýl gibi, kýsa bir sürede her bakýmdan örnek bir Ýslam toplumu oluþturmuþ, baðlýlarý için, devamlýlýk arz eden bir iman ve hayat çizgisi belirlemiþtir.
 
Ýslam çaðrýsý, amaçladýðý yapýlanmayý tarihin ilk dönemle­rinde parlak bir biçimde gerçekleþtirmiþtir. Bu yapý, insanlarýn bir erdem yarýþý içinde Allah'a ulaþmak için çaba gösterdikleri tevhidi bir yapýldý. Onun temelinde gerçek bir toplumsal söz­leþme yatýyordu. Bu sözleþme, Ýslam'ýn özünü yansýtan ve va­hiyle tutanak altýna alýnan sahici bir sözleþmeydi. Peki, bu sahi­ci sözleþmeden neden uzaklaþildý? Bize göre bu sorunun ceva­bý, peygamberlerin verdikleri uzun ve çetin bir süreci içeren tevhid mücadelesinde aranmalýdýr.
 
Ýslam, ortaya çýktýðýnda, dile getirdiði ilah anlayýþý ve sun­duðu dünya görüþü ile Mekke toplumunun þirk deðerleriyle ça­týþmýþtýr. O, Mekke aristokrasisinin yanýnda deðil, karþýsýnda yer alýyordu. Onlar Kur’an çaðrýsýný ilk iþittiklerinde, bu çaðrýyý katý kalplilikle geri çevirdiler. Çünkü onlar, insani ve manevi kaygýlardan yoksun, sadece maddi ve çýkarcý amaçlarý önemse­yen bir anlayýþa sahiptiler. (4) Bu insanlar için manevi ve ahlaki bir amaca baðlanmak, tavizsiz biçimde Allah'a teslim olmak, hiç de katlanýlabilir bir durum deðildi.
 
Ayrýca Hz. Muhammed'in öðretisi, þirk ilkelerine dayalý ku­rulu düzeni tehdit ediyordu. Bu durum, Kur’an mesajýnýn, þirk deðerlen üzerine kurulmuþ olan toplumsal düzeni çökertecek bir devrim soluðu içermesinden kaynaklanýyordu. Onlarýn gö­zünde, iktisat, siyaset ve adalet gibi konular, dinin dýþýnda de­ðerlendirilmesi gereken salt dünyevi konulardý. Ýslam'ýn bu tür­den sorunlara çözüm öneren tavrý, onlar açýsýndan kabul edile­bilir bir durum deðildi. Onlara göre dîn, kiþisel bir vicdan meselesiydi. Onun toplumsal davranýþ örgüsüyle bir ilgisi olamaz­dý. Ýþte Mekke müþriklerini hoþnutsuz kýlan ve çileden çýkaran þey, Kur’an mesajýnýn ve Peygamber tavrýnýn, toplumsal prob­lemlere karþý kayýtsýz kal mayýsýydý.
 
Peygamber (as), aksiyonu, Ýmanýn ayrýlmaz bir parçasý olarak ortaya koydu. Allah'ýn kendisine bahþettiði etkileyici dil ve zi­hin gücüyle, ilk olarak güçlünün zayýf üzerindeki zulüm ve baskýsýna karþý çýktý. Ýnsanýn insan tarafýndan ezilmesine, faize, tefeciliðe, tekelciliðe ve insanlarýn tabii ihtiyaçlarý üzerine ha­kimiyet kurup onlarý sömürmeye yönelik oyunlarý bozdu. Ýnsan sevgisinin, hak ve adalet ilkelerinin çýkar duygularýna kurban edilmesine fýrsat vermedi. Böylece o insanlarýn ortak ahlaki de­ðerler etrafýnda özgürce, þuurlu ve onurlu biçimde bütünleþme­lerini saðladý. O güne kadar þirk deðerlerini benimseyenlerin deðiþmez gördükleri bütün toplumsal kavram ve kurumlan topyekün gözden geçirip yeniden yapýlandýrdý. Bugünkü zihniye­tin, dinin siyasete sokulmasý þeklinde yorumlayýp kýnadýklarý köklü bir tavrý ortaya koyarak yerleþik þirk düzenini altüst eden bir yeniliði gerçekleþtirdi. Tevhid inancýný, toplumsal deðiþimin odaðý haline getirip Ýslam'ý toplum hayatýna katan Peygamber (as)'in onurlu mücadelesine, küfrün önderleri iþte bu nedenle þiddetle karþý çýkmýþlardý. Onlar, tevhidin ikamesi için verilen bu þanlý mücadeleyi, kurulu düzene karþý giriþilmiþ bir baþkal­dýrý olarak damgalamýþlardý.
 
Tevhidin muzaffer kahramanlarýnýn imanlarý güçlü, hedefleri de büyüktü. Ýslam'a gönülsüz baðlanan kitleler, kendilerine olan güveni yitirdikleri için baþka medeniyetlerin düþünce ve yaþam tarzýna kolayca teslim olabiliyorlar. Birçok Ýslam ülkesi yabancý kültürlerin dümen suyunda seyreden kurtarýcýlardan medet ummaktadýr. Bugün, Ýslam'a karþý olanlarý korkutan, ta­bii ki bu ülkelerin zaafla yüklü tavýrlarý deðil, Ýslam inancýnýn bünyesinde taþýdýðý dinamizmdir. Ýþte bu hakikat, ilk nesil Müs­lümanlarýnýn gerçekleþtirdikleri baþarýya bir gün yeniden ulaþý­labileceði yolunda beslenen umutlarýmýzýn yegane güvencesi­dir.
 
Ýslam dünyasý, Kur’an'ýn tasvip, Peygamber (as)'in de arzu etmediði bir seviye düþüklüðü içindedir. Bunun temel sebebi, Müslümanlarýn- Ýslami ölçüleri uygulamada baþarýsýz olmalarý­dýr. Bilindiði gîbi, Hz. Peygamberin vefatýndan kýsa bir süre sonra Ýslam'ýn özüne baðlý siyasi yapý çözülmeye ve yýpranma­ya baþladý. Sonraki yüzyýllarda da bu orijinal ve örnek model, tefrikanýn karanlýk dünyasýna terk edildi. Ýslam'ýn inanç dünya­sýna þirk sýzmalarý, siyasi bünyesine de tefrika unsurlarý musal­lat olunca din, siyasi iktidarlarýn gölgesinde âdeta bir hizmetçi, inananlar da mefluç kitleler durumuna düþürüldü.
 
Halbuki Ýslam sadece bir teori deðil, bir tatbikat dinidir. Ay­ný zamanda tatbik edilmiþ bir dindir. Kur’an, insanlýk tarihinde yeni bir dönem baþlatmýþ, yepyeni bir zihniyet getirmiþtir. O, insanlarý hem inanç hem de sosyal ve ekonomik bakýmdan sað­lýklý ve kalýcý bir yapýya kavuþturmuþtur. Günümüzde maddeci­lik ve açgözlülük, ciðer sökücü bir hýrs haline geldiðinden in­sanlýk, daha çok maddi deðerlere sahip olmanýn hýrsýna kapýl­mýþtýr. Bunun için, politikalar hep maddi çýkarlar üzerine kuru­luyor.
 
Oysa her yanýltýcý hedefin baþýnda daha tüketici bir hiçlik bekliyor insanlarý. Bu tutku, dinmez bir susuzluk halinde insan ruhunu kemire kemire tâ mezara kadar uzayýp gidiyor. (5) Ne var ki Ýslam'dan uzaklaþanlar, bu amaçsýz koþunun farkýnda bile deðiller. Çýkarcýlýðýn ve sömürgeciliðin hakimiyeti altýna giren insanlýðýn kurtuluþu, Kur’an'a ve onun sunmuþ olduðu Ýslam'a yönelmekten geçmektedir. (6)
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
[1] Âl-i Ýmrân: 3/104.
 
[2] Bkz. Ýsrâ: 17/9; Maide: 5/16 vb.
 
[3] Bkz. Tevbe: 9/33
 
[4] Bkz. Yâsîn: 36/47 vb.
 
[5] Bkz. Tekâsür: 102/1-2
 
[6] Fahrettin Yýldýz, Kur’an Aydýnlýðýnda Hayatý Doðru Yaþamak, Ýþaret Yayýnlarý: 59-61.
 
 
Fahrettin Yýldýz
 

Bu yazý 2469 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

06/10/2020 - 01:41 DÝNÎ HAYATIN ÜÇ BOYUTU: DAVRANIÞ, DUYGU VE BÝLGÝ 

n

23/04/2020 - 04:57 DOÐRUNUN YARDIMCISI ALLAH’TIR / Dr. Abdülkadir ERKUT 

n

23/04/2020 - 03:55 RAMAZANDA TAKVA EÐÝTÝMÝ / Dr. Ekrem KELEÞ 

n

30/03/2020 - 10:58 DÜNYA, ÝMTÝHAN DÜNYASIDIR / Nurcan SOLAK 

n

03/02/2020 - 10:48 PEYGAMBER EFENDÝMÝZE SALAT Ü SELAMIN MANASI  / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

14/10/2019 - 11:50 ÝNSANLIÐA ÖRNEK VE ÖNDER TOPLUM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

16/09/2019 - 10:34 BARIÞ DÝNÝ ÝSLAM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

17/12/2018 - 01:23 ALLAH DOSTLARI KÝMLERDÝR?

n

19/11/2018 - 10:32 Kur'an'ýn ýþýðýnda insanlýða model gençler

n

17/10/2018 - 03:33 Kur'an ile Dirilmek

n

10/04/2018 - 01:33 DÜNYA HAYATINDA  ALLAH’IN TARAFINDA OLMAK

n

30/03/2018 - 12:04 DÜNYA VE AHÝRET MUTLULUÐUNUN YOLU: AMEL-Ý SALÝH

n

30/03/2018 - 11:39 RABBÝMÝZÝN BÝZLERE KUTSAL EMANETLERÝ: TOPRAK, SU, HAVA

n

30/03/2018 - 11:31 KUR’AN’DA MUSÝBET KAVRAMI  ÜZERÝNE PSÝKO-SOSYOLOJÝK  DEÐERLENDÝRMELER

n

29/03/2018 - 01:10 ÝSLAM MEDENÝYETÝNÝN BAÞKENTLERÝ: MEKKE, MEDÝNE, KUDÜS

n

03/01/2018 - 11:26 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA; GELÝN KUTSAL KÝTABIMIZI DOÐRU OKUYALIM

n

10/11/2017 - 01:44 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA: GELÝN RABBÝMÝZÝ DOÐRU TANIYALIM

n

02/10/2017 - 04:12 YARATILIÞ GAYEMÝZ: ÝBADET/ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:43 ÝBADETLERÝN  BÝRLÝÐÝMÝZE KATKISI

n

03/07/2017 - 04:09 AHD ve MÝSAK SORUMLULUKTUR

n

13/06/2017 - 12:10 MANEVÝ BAKIM AYI: RAMAZAN

n

18/04/2017 - 09:24 ÝLAHÎ RÝSALET ELÇÝLERÝNÝN MÝSYONU: ÝNSANLIÐI ÇATIÞTIRMAK DEÐÝL BARIÞTIRMAKTIR

n

28/03/2017 - 03:11 TEFEKKÜR

n

20/03/2017 - 01:07 ÝSLAM’IN HEDEFÝNDE ÝNSAN VARDIR

n

17/02/2017 - 11:41 KUR’AN-I KERÝM’DE MÜNAFIKLARIN ÖZELLÝKLERÝ

n

29/12/2016 - 10:57 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

19/12/2016 - 03:08 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

07/11/2016 - 12:31   KUR’AN’DA VELÂYET KAVRAMI

n

18/10/2016 - 04:51 YÜREKLER ve YÖNELÝÞLER

n

21/09/2016 - 03:28 ÝSLAM'IN ÝSTEDÝÐÝ DÜZEYE ULAÞMAK

n

14/06/2016 - 11:19 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

10/06/2016 - 10:09 GÜNLÜK HAYATIMIZDA KUR’AN

n

07/06/2016 - 02:46 Ýnsan Dünyaya Emanet

n

02/05/2016 - 12:32 KUR’AN AÇISINDAN MESCÝD GERÇEÐÝ

n

18/01/2016 - 02:22 EÐER BÝLMÝYORSANIZ

n

01/12/2015 - 03:35 KUR’AN’A GÖRE SAHABE GERÇEÐÝ

n

20/11/2015 - 01:28 TAKVA

n

09/10/2015 - 02:44 Zaman, Ýnsan ve ziyan

n

07/09/2015 - 03:47 KUR’AN EÐÝTÝMÝ

n

08/08/2015 - 10:46 KOMÞULUKTA KUR’ANÝ ÖLÇÜ

n

06/07/2015 - 12:38 AZIKLARIN EN HAYIRLISI  VE EN SONSUZ OLANI

n

11/05/2015 - 02:51 HEPÝNÝZ ÂDEM’DENSÝNÝZ Âdem ise Topraktan

n

27/04/2015 - 12:27 Kur’an’ý, Tabiatý ve Tarihi Anlamak

n

23/12/2014 - 03:22 Þükür-Þâkir

n

27/10/2014 - 03:11 KURÂN KARÞISINDAKÝ DURUÞUMUZ

n

24/10/2014 - 03:42 KURÂNIN METÝNLEÞME TARÝHÝ

n

04/07/2014 - 04:28 Haram Lokma ve Toplumsal Kaos

n

30/06/2014 - 06:05 Oruç Kalkandýr

n

05/05/2014 - 01:01 21. YÜZYILDA KUR’AN’I HAYATA TAÞIMAK

n

09/04/2014 - 03:17 Küfür-Kâfir

n

09/04/2014 - 12:49 HALKIN KUR’AN ANLAYIÞI

n

21/03/2014 - 05:05 Sorumluyu Baþka Yerde Aramak

n

21/03/2014 - 03:35 Samimiyet: Hakikati, Fazileti ve Afetleri

n

10/02/2014 - 02:22 Her Dem Ýmtihan

n

04/10/2013 - 05:10 Kur’an’da Öfke Kontrolü

n

22/07/2013 - 03:37 Kimlik inþasýnda Kur’an öðretimi ve öðreniminin önemi

n

19/06/2013 - 04:10 Günümüz Gençliði

n

18/06/2013 - 03:35 Kur'an ve Sünnete Göre Kavmiyetçilik

n

15/05/2013 - 11:32 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

14/03/2013 - 01:30 KUR’AN’DA KARDEÞLÝK

n

14/03/2013 - 11:10 KURÂNIN BUGÜNE SESLENÝÞÝ

n

28/01/2013 - 01:55 KUR’ÂN’IN HAYATA MÜDAHALESÝ

n

28/01/2013 - 01:51 KURANI OKUMA VE ANLAMA SORUMLULUÐU

n

28/12/2012 - 11:53 KUR’AN KENDÝNÝ NASIL TANITIYOR?

n

27/12/2012 - 04:19 KUR‘AN‘IN ANLAM DÜNYASI ÝLE BULUÞMAK

n

22/11/2012 - 11:38 Buhranlarýmýz günahlarýmýzdandýr

n

05/10/2012 - 02:30 Kur’an-ý Kerim’de hak kavramý

n

03/09/2012 - 04:28 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

03/09/2012 - 02:28 Kur’an karþýsýnda nebevi duruþ

n

13/07/2012 - 11:07 Aðýr emanet

n

13/07/2012 - 10:59 Kur’an’ý öðrenmeyi/ öðretmeyi öðrenme üzerine

n

27/06/2012 - 11:06 Kur’an’a koþun

n

26/06/2012 - 04:04 Kendi dilinden Kur’an

n

25/04/2012 - 04:13 Hayata kulluk mührünü vurmak

n

02/04/2012 - 03:41 Ya Rabbi! Müminlere kin beslemekten bizleri koru!

n

12/03/2012 - 02:06 Duanýn Önemi

n

12/03/2012 - 01:28 Kur'an-ý Kerim'de söz

n

05/03/2012 - 01:41 Müminler ancak kardeþtir

n

23/01/2012 - 12:31 Dua Kavramýnýn Anlamý

n

16/01/2012 - 01:48 Dinin þiarý:Ezan

n

03/01/2012 - 01:29 Kur’an’da Tevbe Kavramý

n

12/10/2011 - 02:01 Allah’a Gerektiði Gibi Ýnanmak

n

12/10/2011 - 01:58 Kur’an’ýnTevhid Felsefesi

n

11/07/2011 - 03:04 Kur'an'ý sen de oku,anla ve yaþa!

n

06/06/2011 - 02:34 Kur’an’ýn deðerleri ve onlarýn sýra düzeni

n

14/02/2011 - 16:28 Sahabenin Kur'an'ý öðrenme ve öðretme gayretleri

n

17/01/2011 - 14:37 Kur’an’ýn Öngördüðü Model Mü'min

n

02/12/2010 - 17:03 Kur’an ve Hikmet Peygamberi

n

02/12/2010 - 16:10 Son Elçi ve Son Mesaj HZ.Muhammed ve Kur'an-ý Kerim

n

15/10/2010 - 18:42 Kur’an hayatýmýzýn neresinde?

n

10/08/2010 - 14:58 Düþünmek Kur'anýn Emri

n

28/04/2010 - 11:55 Ýlk muhatabýnýn dilinden Kur’an

n

21/01/2010 - 10:31 Kur’an’ýn Iþýðýnda Sorumluluk Duygusu ve Davranýþ Bilinci   

n

20/01/2010 - 10:54 Allah’a Tevekkül… AMA NASIL?

n

06/07/2009 - 15:11 Günlük Hayatýmýzda Kuran

n

06/07/2009 - 15:07 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:45 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:35 Kur'anla Baðlantý Ýçinde Olmak

n

21/03/2009 - 10:19 Kur'an'ý Nasýl Okuyalým ?

n

19/03/2009 - 15:17 Ashabýn Kur'ân'ý Ezberleme ve Yazmadaki Gayretleri
 

Site Ýçi Arama

19 Cemâziye'l-Evvel 1446 |  21.11.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

Dünya hayatý yalnýzca bir oyun ve bir oyalanmadan baþkasý deðildir.

Korkup-sakýnmakta olanlar (muttakiler) için ahiret yurdu gerçekten daha hayýrlýdýr.

Yine de akýl erdirmeyecek misiniz?

( Enam Suresi - 32)

Bir Hadis

Hz. Enes (r.a.) anlatýyor:

Resulullah (s.a.v.) buyurdu ki:

"Âdemoðlu için iki vadi dolusu mal olsaydý, mutlaka bir üçüncüyü isterdi.

Âdemoðlunun iç boþluðunu
ancak toprak doldurur,

ALLAH tövbe edenleri affeder."

Buhârî, Rikâk 10

Bir Dua

“Allah’ým! Ciddi ve þaka yollu yaptýklarýmý, yanlýþlýkla ve bilerek iþlediðim günahlarýmý affeyle! Bütün bu kusurlarýn bende bulunduðunu itiraf ederim.”

(Müslim, Zikir, 70)

Hikmetli Söz

Ýlim daðýtmakla çoðalýr, mal ise daðýtýlmakla noksanlaþýr.

Ýlim hükmeden, mal ise kendisine hükmedilendir.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com