Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 3045
Toplam 15334423
En Fazla 20355
Ortalama 2615
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 

 
Vazgeçmemeyi Öðrenmeliyiz
10/11/2008 - 22:49
 
Soðuk Savaþ sonrasý dönemde Ýslam ve Müslümanlar Batý’ya düþman olmalarý için zorlandýlar, tahrik edildiler, kýþkýrtýldýlar. Bu zorlamalar, tahrikler, provokasyonlar halen hýzýný kesmeden sürdürülüyor.
 Ortada gerçek bir düþman yokken, düþman icat etmek zor bir iþti, Batý halen bu zor iþi baþarabilmiþ deðil. Normal koþullarda birbirinden farklý Batý’lar varken, Ýslam ve Müslümanlar söz konusu olduðunda tek bir Batý var. Ýçerisinde bulunduðumuz dönemde Batý entelektüel-felsefi hayatý, post-seküler toplumu tartýþýrken, Türkiye örneðinde izlenebileceði üzere laiklik politik ve ideolojik bir kavram olarak, baskýcý ve terörize edici bir kavram olarak kullanýlýyor. Batý kültürü kendi ürettiði kavram ve kurumlarý eleþtirebilirken, bu kavramlarý ihraç ettiði, bu kavramlarla yönetmeye/denetlemeye çalýþtýðý ve ötekileþtirdiði ülkelerde bu kavramlar hiç bir þekilde eleþtirilemiyor. Tarihsel, kültürel, felsefi, ahlaki temeli/iþlevi/etkisi bulunmayan, tarihsel) geçmiþi olmayan, derinliði bulunmayan bu kavramlar bütün bu nedenlerle ideolojik bir mahiyet taþýyor.

Her toplum, hangi alanda olursa olsun, tarihsel, düþünsel, siyasal, felsefi geliþmeleri, deðiþim ve dönüþümleri, kendi kültür ve uygarlýk deðerleri, yaklaþýmlarý, kendi kültür ve uygarlýk mantýðý içerisinde algýlar, deðerlendirir, hayata kazandýrýr. Laiklik söz konusu olduðunda kesinlikle böyle bir hassasiyet gösterilmiyor. Günümüz dünyasýnda ifade özgürlüðü de, politik bir araç olarak kullanýlýyor, ifade özgürlüklerini ancak egemen ideolojik düþünceler/unsurlar kullanabiliyor. Ýslam karþýtý dil, her tür ifade özgürlüðünden yararlanabilirken, Siyonist karþýtý dil, hiç bir ifade özgürlüðünden yararlanamýyor. Günümüzde, Müslüman halklarýn/toplumlarýn güvenlik sorunlarý hiç bir þekilde gündeme alýnmazken, Ýsrail’in güvenlik sorunu bütün dünyanýn gündeminde her gün önemini koruyabiliyor.

Günümüz entelektüel dünyasý, ideolojik bunaklýkla maluldür. Ýdeolojik bunaklýklar sebebiyle, ideolojik dünya ahlaki denetimi kabul etmiyor, ahlaki uyarýlara itibar etmiyor. Ýdeolojik bunaklýklar sebebiyle bütün olaðandýþýlýklar, hukuk dýþýlýklar ve ahlak dýþýlýklar ideolojik maskelerle gizlenebiliyor.

Müslümanlar olarak, indirgemeci tanýmlara, sömürgeci dile, mantýða, söyleme, yaklaþýma mahkum olmadýðýmýzý öðrenmeliyiz, Bizler, Müslümanlar olarak kendimiz kalmak, kendimiz olmak istiyoruz, ideolojik çevreler bizim kendilerine benzememizi ve kendimizden vazgeçmemizi istiyor. Sömürgeci dil, ötekileþtirici, yabancýlaþtýrýcý, aþaðýlayýcý bir dil’dir. Bu nedenle de hakkaniyetten ve adaletten uzaktýr, ideolojik düþünme biçimlerinin, her tür düþünsel özgürlüðe kapalý olduðunu bilmek gerekir, içerisinde bulunduðumuz dönemde, Ýslam dünyasýnda, Türkiye’de de Ýslamcý algý/bilinç/proje ve yapýlanmalara karþý, bu yapýlanmalarý etkisiz kýlmak üzere yeni bir kuþatma çalýþmasý yapýlýyor. Kuþatmalarý ruhumuzda hissetmediðimiz için, kuþatmaya karþý alýnmasý gereken önlemleri, tavýrlarý konuþmuyoruz, Anlaþýlmasý güç bir tevekkül anlayýþý içerisindeyiz, anlaþýlmasý güç bir rehavet içerisindeyiz. Hiç bir rahatsýzlýðýmýzý dile getirmiyoruz, her kuþatmayý, saldýrýyý bir kader gibi kabul ediyoruz, Ýslam dünyasý ülkeleri/toplumlarý jeopolitik kimlikleri olmayan, stratejik bakýþ açýlarý olmayan ülkeler/toplumlar olarak yaþýyor.

Sömürgeci yapýlar tarafýndan ötekileþtirilenler, zayýflar, güçsüzler için her vesile ile bir olaðanüstü durum, bir sýký denetim/sýký gözetim durumu icat edilebiliyor. Ötekiler için, zayýflar için kurallar iþletilmeyebiliyor. Hukuk boþluklarý Türkiye’de olduðu gibi yönsüzlüklere ve olaðandýþý durumlara yol açabiliyor. Siyaset bir türlü siyasal alana býrakýlmýyor, bireyler gereði gibi siyaset yapamýyor, toplum iktidara katýlamýyor. Okullar/üniversiteler ideoloji, üretim merkezi gibi kullanýlýyor, buralarda pedagojik mühendislik yapýlýyor. Otoriter toplumlarda resmi/ideolojik vatandaþ algýsý, bireyin kendisini gerçekleþtirmesine izin vermiyor. Ayný þekilde Ýslami kesimlerde de, bir hizbe, bir cemaate, bir lidere baðlananlarýn bireyselliklerine hiç kimse saygý duymuyor. Bu yolla, bütün otoriter yapýlar, her durumda edilgin üyeliklerle varlýklarýný sürdürebiliyor. Tüm otoriter yapýlarda liderlikler topluma karþý, cemaate karþý sorumluluk taþýmýyor. Daha güçlü bir iradeyi taklit eden bireylerin de, toplumlarýn da, bu yolla, hiç bir sorunlarýný çözümleyemediklerini hatýrlamak gerekir.

Belirsizlik dönemlerinde, bunalým dönemle rinde, kararlý bir Ýslami duruþ sergileyemiyoruz. Yaþadýðýmýz, maruz kaldýðýmýz sarsýntýlar karþýsýnda, sahicilikleri, içtenlikleri en güzel þekilde geliþtirerek çoðaltabiliriz.

Hiç bir þekilde Ýslami sorumluluklarýmýzdan vazgeçmemeyi direnmeyi öðrenmeliyiz,

Vazgeçmemeyi öðrenmeliyiz,

Her insan, ilahi hakikati, bilgiyi, bilinci, ahlaký temsil yeteneðine sahip olarak dünyaya gelir, ilahi hakikate karþý sorumluluk kadar insaný baðýmsýz/özgür/onurlu kýlan bir baþka þey olamaz. Sorumluluk duygusunu ve bilincini yitiren insan, her tür zillete mahkûm olur. Ýnsan, ilahi varoluþun bütün tezahürlerini algýlama, yorumlama ve yaþama iradesine/potansiyeline sahiptir. Taklit’i kýnayan/reddeden, Ýslama raðmen taklidin din haline getirilmesi kabul edilemez. Hayatýmýz boyunca, yaþadýðýmýz, tanýklýk ettiðimiz ve kayýtsýz kaldýðýmýz, müdahil olmadýðýmýz her þeyden sorulacaðýmýzý hatýrlamalýyýz.

Hepimiz, yaþadýðýmýz dönemden sorumlu tutulacaðýz. Sorumsuzca yaþanan bir hayat, hayvani bir hayattýr.

Müslümanlar olarak, bütün insanlýða örnek olmak gibi, evrensel bir sorumluluðumuz var.

Zamanýn, tarihin, toplumun, gündelik hayatýn tam orta yerinde, tam kalbinde sorumluluk alarak ve sorumluluk alanlarýný geniþleterek örnek olmak þiarýmýz olmalýdýr. Baðlý bulunduðumuzu iddia ettiðimiz bütün Ýslami ilkeler, hayatýn içerisinde hareket halinde ve hayatý düzenleyen ilkeler olmalýdýr, Ýslami metinler uygulanmayan ve üzerinde çalýþýlan metinler olmaktan çýkarýlmalýdýr. Biçimci alýþkanlýklarý, kalýplarý, gelenekleri aþamamanýn, içerikle ilgili hassasiyet, yoðunluk ve sorumluluk sahibi olamamanýn mazereti olamaz. Hareketsizlik, bilinçsizlik, duyarsýzlýk, cehalet, teslimiyetçilik mazur görülemez.

Hayatýn ve tarihin her safhasýnda ilahi hakikate tanýklýk etmesi gerekenler, zulme intibak edemezler, zulmü unutamazlar,

Gerçeðe, gerçekliðe uyanmak için, baðýmsýz ve kuþatýcý bir dil’e ihtiyacýmýz olduðunu bilmeliyiz.


Bu Makale 4382 defa okunmuþtur

 

Yazdýr

YAZARIN DÝÐER YAZILARI

©

23/10/2014 - 15:29 ÇIKAR MÜLAHAZALARI

©

09/06/2014 - 11:06 EYLEMDE BULUNARAK VAR OLMAK

©

05/05/2014 - 12:34 ÝSLAM’IN EVRENSEL VÝZYONU ÜZERÝNDE ÇALIÞMAK

©

09/04/2014 - 12:20 YABANCI ZAMANLAR

©

01/02/2014 - 13:55 HEPÝMÝZE YAZIKLAR OLSUN

©

04/12/2013 - 14:15 TRAVMATÝK BÝR TARÝH

©

04/10/2013 - 14:23 RADÝKAL SEÇENEKLER

©

12/08/2013 - 16:22 NEOLÝBERAL DÝKTATÖRLÜK

©

16/07/2013 - 12:54 MAÐARALARA KAPANMAK

©

19/06/2013 - 16:31 KANIKSANMIÞ BAÐIMLILIKLAR

©

20/05/2013 - 14:38 EZELÎ VE EBEDÎ BÝR UFUKTAN BAKMAK

©

19/03/2013 - 14:43 ZÝHÝNSEL BÝR KADAVRA GÝBÝ YAÞAYAMAYIZ

©

19/02/2013 - 11:31 ZÝHÝNLERÝMÝZE VURULMUÞ SÖMÜRGECÝ PRANGALARI PARAMPARÇA ETMEDÝKÇE HÝÇ BÝR ÞEY ÝYÝ OLMAYACAK

©

28/01/2013 - 14:14 TARÝHSEL TANIKLIKLAR YAPMAK, TARÝHSEL SORUMLULUKLAR ALMAK

©

21/11/2012 - 15:15 GÜVENÝLEBÝLÝR UMUTLAR ÝÇÝN, GÜVENÝLEBÝLÝR BÝR BÝLÝNÇ GEREKÝR

©

25/09/2012 - 12:01 ÝSLAMÝ ZÝHÝN KONTROL ALTINDA BULUNUYOR

©

27/08/2012 - 13:08 YENÝDEN ÝNÞA MÜCADELESÝ ÝÇÝN

©

23/07/2012 - 11:51 BÝR BAÞKALDIRI DÝLÝ OLUÞTURMAK

©

28/06/2012 - 12:43 BÎR YIKIM ÇAÐINDA VAROLMAK

©

04/06/2012 - 11:52 ZÝHÝNSEL VESAYETÝ AÞMAK

©

25/04/2012 - 15:15 MODERN - SEKÜLER SINIRLARI AÞMAK

©

26/03/2012 - 11:58 YAPISAL ENGELLERÝ AÞMAK

©

02/01/2012 - 12:27 ROMANTÎK-NOSTALJÝK UYKULARDAN UYANMAK

©

28/11/2011 - 13:21 GEÇMÝÞÝN YASINI TUTMAK, YA DA GEÇMÝÞE TAPINMAK

©

03/10/2011 - 12:20 TARÝHE TANIKLIK VE ÂLÝMLER

©

05/09/2011 - 14:39 NAÝF UMUTLAR VE OPORTÜNÝST HOÞGÖRÜ ANLAYIÞI

©

03/08/2011 - 11:27 Tehlikeli Savrulmalar

©

04/07/2011 - 13:12 ZORBALIKLAR ÇAÐI

©

03/06/2011 - 12:19 Yüzeyin Altýndakileri Görmek Gerek

©

09/05/2011 - 12:10 Bir Karasaban Çaðýnda

©

07/03/2011 - 13:33 Anlamlarýn Gücü

©

14/02/2011 - 12:16 ENGÝNLERE AÇILMAK

©

06/01/2011 - 16:06 Küstah ihtiraslar

©

02/12/2010 - 11:14 Ahlaki Bir Öfke

©

14/10/2010 - 19:08 AHLAKÝ ALANI TERKETMEMELÝYÝZ

©

22/06/2010 - 12:28 Nostaljiye Sýðýnmak

©

18/05/2010 - 12:18 Entelektüel Baðýmsýzlýk Ýçin

©

16/04/2010 - 11:51 Umudun Kalbi

©

22/03/2010 - 16:47 Yeni Bir Bilincin Yolunu Ýzlemek

©

18/02/2010 - 12:22 Baðýmlý Varoluþlar

©

21/01/2010 - 10:59 Teslimiyetçi Suç Ortaklýklarý

©

23/11/2009 - 15:50 Bilincin Çaðrýsý

©

23/10/2009 - 10:11 Tarihin Sýnavýndan Geçmek

©

24/09/2009 - 11:27 Yýkýcý Gerilimler

©

24/07/2009 - 11:30 Ýnsanlýðýn Evrensel Ufku: Müslümanlýk

©

25/06/2009 - 10:29 Popülizme Sýðýnmak

©

01/06/2009 - 15:35 Ýdeolojik Irkçýlýklar Ve Duygusuzluklar

©

28/04/2009 - 16:28 Modernliðin Sapkýnlýklarý

©

07/04/2009 - 14:34 Va Hayfa, Va Esefa

©

09/03/2009 - 15:18 Duygusal Tepkiler ve Siyasal Sessizlik

©

10/11/2008 - 22:49 Vazgeçmemeyi Öðrenmeliyiz

©

05/09/2008 - 13:33 Anlam ve Amaç Belirsizlikleri
 
 

Site Ýçi Arama

26 Sevvâl 1445 |  05.05.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

Ýþte onlarýn ilimden yana ulaþabildikleri (son sýnýr) budur. Þüphesiz, senin Rabbin; kendi yolundan sapaný en iyi bilen O'dur ve hidayet bulaný da en iyi bilen O'dur.

( Necm sûresi - 30)

Bir Hadis

Hüneyde Ýbnu Hâlid hanýmýndan, o da

Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ýn zevcelerinden birinden anlatýyor:

“Resûlullah (S.A.V.) Zilhicce’den dokuz gün ile

Aþûra günü oruç tutardý.

Bir de her aydan üç gün, ayýn ilk pazartesi ile perþembe günü oruç tutardý.”

[Ebu Dâvud, Savm 61, (2437); Nesâî, Savm 83, (4, 220)]

Bir Dua

“Allah’ým! Kederden, üzüntüden, tembellikten, cimrilikten, korkaklýktan, borç yükünden ve halkýn galeyana gelerek taþkýnlýðýndan sana sýðýnýrým.”

(Nesâî, Ýstiâze, 25)

Hikmetli Söz

Beþ þey bedbahtlýk niþanýdýr: Gönül katýlýðý; göz yaþarmazlýðý; hayasýzlýk; dünya sevgisi; dünya için uzun endiþe.

Malik bin Dinar 


Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com